صفحه اصلی پرسش و پاسخ پشتیبانی تماس با ما
صفحه نخست  » دانلود رایگان  »  خوردنی های طبیعی جایگزین قرص آسپرین را می شناسید؟

خوردنی های طبیعی جایگزین قرص آسپرین را می شناسید؟


خوردنی های طبیعی جایگزین قرص آسپرین را می شناسید؟

قرص آسپرین برای جلوگیری از حملات قلبی مصرف می شود اما این قرص جایگزین طبیعی هم در میان مواد غذایی و خوراکی ها دارد که مانند آسپرین در بدن انسان عمل می کنند.

آسپرین های طبیعی را می شناسید

آسپرین دارویی است که برای جلوگیری از لخته شدن خون تجویز و مصرف می شود که از برزو سکته جلوگیری می کند. در این بخش جایگزین قرص آسپرین به شما معرفی می شود. همیشه سعی کنید غذاهایی که می خورید مثل دارو برایتان باشد.”

این نقل قول تاریخی حقیقت است و حتی برای قرص معمولی که ما امروزه به عنوان آسپرین می شناسیم اعمال می شود. پس به جای اینکه سراغ داروها بروید، به آشپزخانه رفته و از جایگزین ها طبیعی که در این بخش از سلامت نمناک خواهیم گفت استفاده کنید.

جایگزین قرص آسپرین چیست؟
21 خوراکی خوشمزه و جانشین طبیعی آسپرین

1. رژیم ضد التهابی

رژیم ضد التهاب در اصل یک الگوی تغذیه برای کاهش التهاب در بدن است. در حالی که التهاب فرآیند عادی بدن برای دفاع از خود است، واکنش های التهابی بسیار زیاد می توانند باعث ویرانی و حتی خطر چندین بیماری مزمن شوند.
دلایل متعددی برای التهاب وجود دارد، از جمله عوامل خارجی مثل باکتری ها و ویروس ها و منابع غذایی مصرف شده. با پر کردن رژیم غذایی با غذاهای ضد التهاب، از جمله آوکادو ، توت ها، سبزیجات ، سبزیجات برگ دار و آجیل، التهاب را کاهش دهید.
2. رژیم غذایی سالم قلب:

دوز پایین آسپرین برای جلوگیری از حملات قلبی و سکته، توصیه می شود حدود نیمی از بزرگسالان آمریکایی طبق نظر سنجی سراسری سال 2012از آن ها استفاده می کنند. افراد در معرض خطر بالا سکته یا حملات قلبی می توانند برای سلامت کلی نیز بخورند. محصولات بسیار فرآوری شده و پر شده با شکر و نمک را کاهش دهید و تمام غذاهایی مانند غلات، میوه ها و سبزیجات تازه، پروتئین های گیاهی، و منابع چربی سالم را افزایش دهید.

تغذیه سالم برای قلب جایگزین قرص آسپرین
مواد غذایی جایگزین قرص آسپرین
3. اسیدهای چرب امگا 3

اسیدهای چرب امگا 3 در کاهش سطح تورم بدن ثابت شده اند و عمدتا به خاطر نقش آن ها در سلامت قلبی و عروقی و کاهش احساس اضطراب و افسردگی شناخته می شوند. ماهی چرب (مانند ماهی قزل آلا، ماهی کولی، خال مخالی، سالمون ، ماهی تن و ساردین)حاوی مقادیر بالایی از اسیدهای چرب امگا 3 و اسید ایکوزاپنتانوئیک است که اثرات ضد التهابی به بدن می دهد. گردو، روغن زیتون و روغن کانولا، کتان و دانه های چیا نیز منابع ارزشمند امگا 3 هستند.
4. زنجبیل

ریشه زنجبیل اغلب به صورت تازه، خشک و روغن و یا بصورت پودر مصرف می شود و طعم تندی دارد. اما زنجبیل خیلی بیشتر از یک ادویه به غذا طعم می دهد چون فواید ضد التهابی زیادی دارد. شواهد نشان می دهند که زنجبیل می تواند اختلالات قلبی عروقی مانند رگ های خونی آترواسکلروزیس و فشار خون بالا همراه با تسکین درد مربوط به ورزش، دوره های قاعدگی، سردرد و اشکال مختلف آرتروز را درمان کند.

زنجبیل بهترین جایگزین قرص آسپرین
جایگزین های قرص آسپرین را بشناسید
5. زردچوبه

از سردرد تا ورم مفاصل، از زرد چوبه برای درمان تعداد زیادی از بیماری های التهابی استفاده شده است. کورکومین که رنگ شیمیایی زرد چوبه را فراهم می کند، برای کاهش التهاب و مقابله با عفونت پیشنهاد شده است. زردچوبه هم چنین ممکن است گردش خون را بهبود بخشیده و از لخته شدن خون جلوگیری کند در حالی که استفاده از آن ممکن است درد و زخم پوست، عفونت قارچی، کبودی و زخم را مدیریت کند.
6.روغن کندر

کندر از درختان بومی عربستان سعودی و هند است که خاصیت دارویی دارد. اسیدهایی که در روغن کندر یافت می شوند قابلیت کاهش التهاب را به همراه کاهش دندان درد، گلو درد و استرس دارد.

روغن کندر داروی خانگی جایگزین آسپرین
مواد طبیعی و گیاهی جایگزین قرص آسپرین
7.بابونه

در حالی که بابونه ممکن است التهاب را فورا و به طور مستقیم هدف قرار ندهد، می تواند به کاهش علت اصلی کمک کند:استرس. استرس مزمن و مداوم نه تنها منجر به التهاب فراگیر بدن می شود بلکه خطر ابتلا به بیماری های قلبی را افزایش می دهد. در حالی که برای خواص آرامش بخشی آن استفاده می شود، تحقیق همچنین نشان می دهد بابونه می تواند اعصاب را آرام کند.
8. اسطوخودوس

اسطوخودوس خواص مشابه بابونه را دارد و نشان می دهد که اضطراب، بی قراری و عصبانیت را کاهش می دهد. یک جایگزین آسپرین هم چنین نشان داده شده است که به اندازه دارو موثر است و باعث کاهش نگرانی و وابستگی دارو می شود.

اسطوخودوس از گیاهان حاوی آسپرین طبیعی
میوه ها و خوراکی های طبیعی دیگر که می توانید به جای آسپرین مصرف کنید

قبل از این که آن قرص را باز کنید، بسیاری از میوه ها، سبزیجات و گیاهان را در نظر بگیرید که حاوی آسپرین طبیعی هستند:
سیب
آوکادو
تمشک
بروکلی
گل کلم
آلو
فلفل قرمز
خیار
بادمجان
انجیر
گریپ فروت
انگور
کیوی
پاپریکا
هلو
تربچه
توت
اسفناج
توت فرنگی
پوست درخت بید
کدوسبز