ترجمه مقاله اثر فشار همگن بالا ( HPH) در رئولوژی خواص آب گوجه فرنگی : خزش و بهبود رفتار

دانلود ترجمه مقاله اثر فشار همگن بالا ( HPH) در رئولوژی خواص آب گوجه فرنگی : خزش و بهبود رفتار
مقاله ای خوب برای رشته کشاورزی و صنایع غذایی است که برای دانلود شما در ۱۹ صفحه ترجمه شده است .

چکیده :
فشار همگن بالا (HPH) یک تکنولوژی غیر حرارت است به عنوان جزئی یا کلی برای پردازش مواد غذایی پیشنهاد شده است. اگر چه اثرات آن بر غیر فعال کردن میکروبها بطور گسترده ای مورد مطالعه قرار گرفته است. تغییرات رئولوژیکی در محصولات میوه ای نیاز به توصیف بیشتر دارد. کار حاضر اثر HPH را تا ۱۵۰ مگا پاسکال در خزش و بهبود خواص آب گوجه فرنگی بررسی می کند مدل مکانیکی برگر توضیح خوب برای خزش بوده و پارامترهای آن به عنوان تابعی از فشار همگن مورد بررسی قرار گرفته است. پردازش به روش HPH افزایش در خاصیت الاستیک و رفتار ویسکوزیته آب گوجه فرنگی را نشان می دهد که می تواند به اختلال حرارت معلق در طول پردازش نسبت داده شود. علاوه بر این مدل های تشکیل دهنده می تواند محصول داخلی ساختار را نیز تحت تاثیر قراردهد. نتایج بدست آمده در برنامه های کاربردی ممکن است از فرایند HPH به عنوان یک ابزار ارزشمند برای ترویج تغییرات فیزیکی در مواد غذایی مورد استفاده قرار گیرد.

کلید واژه ها: خصوصیات خزشی قابل بازیابی – فشار همگن بالا – علم جریان و تغییر شکل ماده – آب گوجه فرنگی

مقدمه :
خصوصیات رئولوژیکی غذاها برای طراحی عملیات واحد، بهینه سازی فرایند و تضمین کمیت بالای محصول مهم است. ( ایبارز و باربوسا ۲۰۰۳) ( جانواز و رائو ۱۹۹۹) خواص ویسکوالاستیک در طراحی و پیش بینی ثبات محصول بسیار مهم است. (ایبارز و باربوسا ۲۰۰۳ ) که در شرح آن بسیاری از پردازش ها و پدیده ذخیره سازی تحت تاثیر است. ( استاف ۱۹۹۶) فشار همگن بالا HPH یک تکنولوژی شامل فشار یک سیال از طریق یک شیر با شکاف باریک است که تا حد زیادی افزایش سرعت جریان را بدنبال داشته و در نتیجه تنش برش بالابر را اعمال می کند. بنابراین مولکولها و ذرات معلق در مایه مانند سلولها تحت تنش مکانیکی بالایی قرار می گیرد. (لگراند وبلتر۲۰۰۴)(آگستو وکریستیانین ۲۰۱۱) این فناوری توسط محققان بسیاری بعنوان یک روش نگهداری غذا به صورت غیر حرارتی به خصوص برای میوه ها و سبزیجات مهم در صنایع غذایی می باشد. که به طور گسترده دارای رژیم غذایی انسان گنجانده شده است. عملیات واحد همگن سازی معمولا در پردازش گوجه فرنگی مورد استفاده قرار می گیرد. وآن به خوبی برای ویسکوزیته ظاهری محصولات گوجه فرنگی مناسب بوده ویسکوزیته ظاهری را افزایش می دهد. ( مانسون و بایود ۲۰۰۷)با این حال تنها چند اثر مربوط به اثر فشار همگن بالا در مورد رشد رئولوژی گوجه فرنگی وجود دارد. بخصوص با توجه به خواص ویسکوالاستیک. ( اگستو وایبارز ۲۰۱۲ ) اثر ارزیابی HPH را تا ۱۵۰ مگاپاسکال در شرایط وابسته به زمان و حالت ثابت برشی برای خواص رئولوژیکی آب گوجه فرنگی تحقیقاتی را انجام داده اند. اگستو و ایبارز وکریستینی در سال ۲۰۱۳ نیز اثر HPH را در مدول ذخیره سازی ׳G مورد بررسی قرار دادند مدول ״G ویسکوزیته پیچیده η پارامترهای مرتبط با خواص ویسکوالاستیک آب گوجه فرنگی بوده و همچنین کاربرد قانون کاکس- مرز مورد بررسی قرار گرفته است. با این حال تعداد محدودی از تحقیقها در مورد استفاده از خزش و بازیابی به منظور ارزیابی محصولات گیاهی به ویژه در آب گوجه فرنگی انجام شده است. ایبارز و باربوسا در ۲۰۰۳ مشاهده کرد که با اجرای فرایند خزش و بهبود آزمایش ممکن است رفتار رئولوژیکی محصول با استفاده از مدل های مکانیکی و معادلات ساختاری در ترکیب معادله ویسکوزیته نیوتن و معادله کشش هوک مورد بررسی قرار دادند. خزش در آزمایش برای ارزیابی رئولوژیکی مواد غذایی با موفقیت استفاده شده اثرات مختلف علاوه بر این در شرایط پردازش ماده در رئولوژی ماده غذایی نیز مورد بررسی قرار گرفت. با انجام آزمایش خزش نه تنها خواص رئولوژیکی اریابی شد. همچنین پارامترهای مدل کلوین – ویت نیز شناسایی شد. که در شکل یک و معادله ۲ آمده است. که برای ساختار داخلی محصولات می باشد. بنابراین خزش و بازیابی به عنوان یک ابزار ارزشمند به منظور مشخص سازی خواص ویسکوالاستیک برخی از مواد غذایی ثابت شد. کار حاضر اثر هم فشار همگن بالا را بر خواص ویسکوالاستیک آب گوجه فرنگی به عنوان رفتارش در برابر خزش و آزمون بازیابی مورد بررسی قرار گرفته است.


محتوای فایل دانلودی
فایل انگلیسی پی دی اف و ۸ صفحه است.
فایل ترجمه فارسی ورد بوده و ۱۹ صفحه است.

 

عنوان انگلیسی مقاله: Effect of high pressure homogenization (HPH) on the rheological properties of tomato juice: Creep and recovery behaviours
عنوان فارسی مقاله: اثر فشار همگن بالا ( HPH) در رئولوژی خواص آب گوجه فرنگی : خزش و بهبود رفتار
فرمت فایل ترجمه شده: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات فایل ترجمه شده: ۱۹
جهت دانلود رایگان نسخه انگلیسی این مقاله اینجا کلیک نمایید
ترجمه ی سلیس و روان مقاله آماده ی خرید می باشد.

 


فرمت فایل: WORD

تعداد صفحات: 19

پس از ثبت دکمه خرید و تکمیل فرم خرید به درگاه بانکی متصل خواهید شد که پس از پرداخت موفق بانکی و بازگشت به همین صفحه می توانید فایل مورد نظر خورد را دانلود کنید. در ضمن لینک فایل خریداری شده به ایمیل شما نیز ارسال خواهد شد. لینک دانلود فایل به مدت 48 ساعت فعال خواهد بود.


مطالب مرتبط