صفحه اصلی پرسش و پاسخ پشتیبانی تماس با ما
صفحه نخست  » فنی و مهندسی  »  ترجمه مقاله آسفالت رنگی

ترجمه مقاله آسفالت رنگی

Essay, colored asphalt

دانلود ترجمه مقاله آسفالت رنگی

خلاصه
جاده ای که با آسفالت رنگی سنگ فرش شده باشد می تواند به همان اندازه که امنیت و یکنواختی رانندگی را بهبود می دهد مجموعه دیدنی بهتری ایجاد کند. در این تحقیق، نمونه های آسفالت رنگی به همراه مقادیر مختلف رنگ برای مطالعه تغییرات رنگ سطح در دوره های مختلف افزایش طول عمر، بررسی می شوند. توضیح رنگ های سطح در نمونه ها در فضاهای رنگی HIS و RGB بررسی می شوند. دو نوع رنگ، سبز و قرمز، با ۵ نسبت مختلف با آسفالت روشن برای ساخت نمونه های آسفالت رنگی ترکیب می شوند. نمونه ها برای ۵ دهانه مختلف قدیمی در دستگاه آزمایش QUV در معرض نور ماوراء بنفش قرار می گیرند. نتایج نشان می دهد که مقدار و نوع رنگ افزوده شده و دهانه های مختلف قدیمی بر محوسازی آسفالت رنگی تأثیر می گذارد. همچنین نتایج نشان می دهد که آسفالت روشن به همراه % ۵ یا بیشتر رنگ قادر به ساخت آسفالتی است که بهتر رنگ شده است. سرانجام، آسفالت رنگی به همراه رنگ قرمز مقاومت بهتری را در مقابل نور ماوراء بنفش نشان داد.

مقدمه
آسفالت رنگی در زندگی روزمره کاربردهای مختلفی دارد. Moxon آسفالت رنگ روشن را برای سطح سد در فرانسه به کار برد. آسفالت رنگی از طریق منعکس کردن نور ماوراء بنفش از سطح به عنوان روپوش آب بند گرم به کار می رود، بنابراین در نور ممتد خورشید دما را ۵ تا c ْ ۱۰ کاهش می دهد.
برای بهبود امنیت عبور موتورسیکلت در امریکا، شهد پرتلند ۱۰ منطقه متضاد را برای آسفالت کردن با رنگ و قابلیت ارتجاع بر اثر حرارت مانند آسفالت های رنگی و به کارگیری سیستم سیگناژ بدیع – انتخاب کرد نتایج نشان می دهد که اکثر دوچرخه سواران به همان اندازه اکثر موتورسواران مورد بررسی احساس کردند که آسفالت رنگی، امنیت عبور را گسترش می دهد. اسمیت (Smith) کشف کرد که آسفالت بتون رنگی به هم پیوسته کاربردهای زیادی در معماری و مهندسی دارد. او همچنین ذکر کرد که آسفالت های رنگی به خاطر املاحی که یخ نمی زنند به طور ذاتی هزینه حفظ و نگهداری را کاهش داده و به طور مؤثر در مقابل نابودی مقاومت کنند.
در تایوان اساساً، بزرگراه های محلی با بتون آسفالت، سنگ فرش می شوند. این جاده ها در مجموعه های رنگ مشکی ساخته می شوند و از این رو شهرها یکنواخت به نظر می رسند. توسعه جاده هایی که با آسفالت رنگی سنگ فرش شده اند نه تنها نمای شهر را رنگی می سازد بلکه امنیت رانندگی را نیز بهبود می دهد. به طور رایج کاربرد این سنگ فرش ها برای مناطق پارکینگ، مسیرهای نمایشی، پارک ها و سایر واحدهای دولتی مهم استفاده شده است. بنابراین هوا و سایر فاکتورهایی که در ساخت و استفاده سنگ فرش ها دیده می شوند، موجب محو شدن جاده هایی می شوند که با آسفالت رنگی سنگ فرش شده است. این محوسازی رنگ باعث از دست رفتن زیبایی جاده و آسفالت دوباره سطح می شود. متعاقباً، این هزینه حفظ و نگهداری جاده را افزایش خواهد داد که مخالف نیت اصلی آسفالت اصلی می باشد. به چند دلیل، رنگ آسفالت به طور جدی در حدود یک سال می شد و در پاسخ به بهبود استاندارد زندگی در تایوان، نمایندگان دولتی مقاله هایی برای جاده هایی که با آسفالت رنگی سنگ فرش شده بودند، طراحی کرد. این مناطق، مانند مناطق استراحت در بزرگراه ها و مسیرهای نمایشی هدف قرار گرفت. هزینه های کلی این مقاله ها بیشتر از میلیون ها دلار آمریکایی هستند. علاوه بر این، دولت برنامه یزی کرد تا در آینده روی آن ها سرمایه گذاری کند. بنابراین، غیر از پیمانکاران یا تولید کنندگان، اطلاعات مربوط به ویژگی های آسفالت رنگی محدود به چنین مالکانی مانند دولت ها می شود. کیفیت ساختار و کابرد این سنگ فرش ها برای مالکان نیز اهمیت دارد. علاوه بر این، باید روش ها و تکنیک های استاندارد برای ارزیابی محو سازی رنگ بنا شوند. از این رو، کنترل کیفیت این سنگ فرش ها از ضرورت خاصی برخوردار است لو (Luo) و همکارانش نرم افزار کاربر را – که آنالیز کننده شدت رنگ تصویر نامیده می شود توسعه دادند و آن را برای بررسی تغییرات رنگ سطح و ملاتی که در دماهای مختلف زیاد در فضای رنگی RGB به خاطر آتش صدمه دیده بودند به کار بردند. دوربین دیجیتالی برای گرفتن تصاویر قبل از ارسال آن ها به PC به کار می رفت و آنالیز کننده به گرفتن شدت رنگ های قرمز، سبز و آبی برای محدود کردن تغییرات رنگ در دماهای مختلف کمک کرد. از این رو، تنوع در شدت رنگ های قرمز (R)، سبز (G)، آبی (B) مطابق ارزیابی بالاترین دمای ملات که از طریق آتش صدمه دیده بود، بررسی می شد. برای آنالیز تغییرات رنگ سطح در آجر به همراه ویژگی های مختلف خاکستر لجن فاضلاب که به دماهای مختلف آتش اضافه می شد و برای گرفتن شدت های رنگ B و G و R تصاویر سطوح آجرها از طریق آنالیز کننده شدت رنگ تصویر مورد بررسی قرار می گرفت. از این رو، مقدار مطلوب خاکستر لجن که به آجرها اضافه می شد مشخص گردید.
در این تحقیق، به کمک دستگاه آزمایش آبگیر نور اشعه ماوراء بنفش شدت یافته (دستگاه آزمایش QUV)، محو سازی نمونه های آسفالت رنگی مورد بررسی قرار گرفت. آنالیز تصویر و نرم افزار آنالیز کننده شدت رنگ تصویر برای مطالعه تغییرات رنگ نمونه در فضاهای رنگ HIS و RGB به کار برده می شود. سرانجام توزیع رنگ ها در دو فضا برای ارزیابی کیفیت نمونه های آسفالت رنگ قبل و بعد از تست های افزایش طول عمر گرفته می شد.

» لینک دانلود رایگان نسخه انگلیسی

» لینک پرداخت آنلاین و دانلود ترجمه فارسی در قالب word


تعداد صفحات : 9 | فرمت فایل : WORD

بلافاصله بعد از پرداخت لینک دانلود فعال می شود