صفحه اصلی پرسش و پاسخ پشتیبانی تماس با ما
صفحه نخست  » دانلود رایگان  »  تدابیر تقویت حافظه در طب سنتی

تدابیر تقویت حافظه در طب سنتی


تدابیر تقویت حافظه در طب سنتی
طب سنتی و تقویت حافظه برای پشت کنکوری های
تقویت حافظه تمام افراد در تمام سنین با تدابیر طب سنتی

جهت تقویت حافظه به موارد زیر عمل کنید:
هر روز همراه با صبحانه ۲۱ یا ۳۶ یا ۷۲ عدد مویز با یک قاشق چایخورى سیاه ‏دانه تناول شود. مصرف این دو موجب تقویت قواى مغز مى‏ شود.
مصرف ۲۱ عدد مویز سرخ در هر صبحانه موجب برطرف شدن نسیان (فراموشى) و هر بیمارى جز مرگ مى‏ شود.

هرکس مى ‏خواهد حافظه ‏اش تقویت شود هنگام ناشتا ۷ مثقال مویز بخورد.
در کهنسالان چنانچه مزاج گرم غلبه دارد کدوى فراوان در غذاها پخته و مصرف شود چراکه به فرمایش پیامبر (ص) کدو عقل و حافظه را زیاد مى ‏کند.

افرادی که مى ‏خواهند از حافظه ‏اى سرشار برخوردار گردند، از نسخه‏ هاى زیر استفاده کند:
۱- زالوها را به تعداد ۲ عدد پشت هر گوش بیاندازد. اگر زالو در دسترس نبود تا قبل از ۶۰ سالگى حجامت عام کنند و ۱۵ روز بعد حجامت سر (روى ملاج) انجام دهند. بعد از ۶۰ سالگى در خون‏گیرى روشى به خوبى زالوى پشت گوش نیست. استفاده از زالو در فصل بهار و پاییز همانطور که در بخش زالو درمانى گفته شد انجام مى‏ شود. اما زالوها در هر فصلى مؤثر و مفید واقع مى‏ شوند. همواره توصیه کرده‏ ایم پشت کنکورى‏ هایى که مى ‏خواهند با امتیاز بالا کنکور را پشت سر بگذارند مدتى قبل از امتحانات پشت گوش‏هایشان زالو بیاندازند و هربار ۲ عدد زالوى متناسب کوچک را مورد استفاده قرار دهند.

۲- هر روز در حالت ناشتا ۲۱ عدد مویز بخورد. اگر معده توان لازم را دارد افزایش مویز تا ۷۲ عدد جایز است.

۳- هر روز همراه با صبحانه به میزان یک قاشق چایخورى شونیز (سیاه‏دانه) یا به همان مقدار قسط بخورد. سیاه‏دانه یا قسط را با عسل بخورد بهتر است.

۴- یک قاشق چایخورى معجون تقویت حافظه را با صبحانه میل کند:
سعد کوفى، اسطوخودوس، زیره سیاه، کندر خوراکى.
از هرکدام مساوى بگیرند و پودر کرده با ۲ تا ۳ برابر وزنشان عسل ممزوج نمایند، هربار همراه با صبحانه یک قاشق چایخورى میل کنند.

معجون تقویت حافظه دیگر:
سعد کوفى، برگ سنا، فلفل سفید، زعفران، مصطکى، کندر خوراکى و سنبل الطیب.
از هرکدام مساوى بگیرند و پودر کرده با ۲ تا ۳ برابر وزنشان عسل خوب ممزوج نمایند. هربار همراه با صبحانه یک قاشق چایخورى میل کند.

۵- ضماد سر: نخود، روناس، قهوه، تخم خشخاش، مورد، سیاه‏دانه، تخم گشنیز و زیره سیاه را مساوى گرفته پودر کنند هر هفته یک الى دو بار با زرده تخم‏ مرغ خانگى بصورت ضماد در آورده و روى ملاج ببندند و ۲ تا ۴ ساعت صبر کنند، آنگاه بشویند.

۶- از آبزن سدر، مورد و حنا و روغن زیتون با سرکه یا آب لیموترش بجاى هر نوع صابون یا شامپو استفاده کنند.

۷- بخور و انفیه: هر شب قبل از خواب مقدارى تخم گشنیز که با کمى آویشن، مرزنجوش، نعناع و پونه مخلوط شده در ظرف آبى بجوشانند و ۱۰ دقیقه بخور دهند، آنگاه باندازه نوک قاشق چایخورى پودر انفیه را در بینى بکشند و صبر کنند تا حد اقل ۱۵ تا ۲۰ عطسه دست دهد. آن‏گاه پس از تمیز کردن بینى (استشاق)، در هر سوراخ بینى یک قطره روغن بنفشه یا بنفشه بادام بچکانند.

۸- دستورات تغذیه و آداب غذا خوردن و آب خوردن را رعایت کنند. آب زیاد حافظه را ضعیف مى‏ کند. از پرخورى نیز باید پرهیز نمایند. شکم پر، حافظه و هوش و قابلیت‏هاى فکرى را کاهش مى ‏دهد.

۹- چشیدن نمک قبل و بعد از غذا را فراموش نکنند.

۱۰- از مولدّات فراموشى و ضعف حافظه دورى کنند: خواندن الواح قبرها، مصرف زیاد پنیر (پنیر را باید با گردو بخورند)، اضطراب و دلشوره، نیم‏ خورده و فضله موش، میان دو زن راه رفتن، فراوان گشنیز خوردن و بى‏ خوابى و پرخوابى، حرص و دلشوره و عصبانیت‏هاى مکرّر و استفاده از ظروف آلومینیومى، استفاده تکرارى از غذاهاى سرخ کردنى و غذاهاى سازنده خون غلیظ (عدس) و مصرف هر روز برنج بدون سبوس و نان بدون سبوس برخى از مولّدات فراموشى است.

۱۱- قرائت قرآن با معناى آن هر روز در یک ساعت معین و خواندن نماز در اول وقت، از تقویت‏ کننده‏ هاى بارز نیروى حافظه بشمار مى ‏آید.