صفحه اصلی پرسش و پاسخ پشتیبانی تماس با ما
صفحه نخست  » فنی و مهندسی » عمران  »  تحقیق کارخانه آجر ماشینی

تحقیق کارخانه آجر ماشینی

دانلود تحقیق و مقاله رشته عمران با عنوان تحقیق کارخانه آجر ماشینی ممتاز آمل در قالب ورد و قابل ویرایش و در ۱۸ صفحه گرد آوری شده است. در زیر به مختصری از آنچه شما در این فایل دریافت می کنید اشاره شده است.

تحقیق کارخانه آجر ماشینی

نحوه ی تولید آجر در کارخانه به همراه تصویر

کارخانه آجر ماشینی ممتاز آمل که در ۴ کیلومتری آمل،در نزدیکی روستای شاد محل واقع است با قدمتی ۲۷ ساله مشغول به تولید آجر می باشد. این واحد تولیدی با ۷۰ کارگر وپرسنل با ۶ روز کار درهفته وسرانه کار ۸ ساعت در روز به فعالیت می پردازد.
برای تولید آجر از خاک زمین های اطراف کارخانه استفاده می شود.

تحقیق کارخانه آجر ماشینی

زمین های واقع در شرق وجنوب کارخانه به علت داشتن خاک مساعد ومناسب برای آجرسازی مورد بهره برداری قرار می گیرند. بدین صورت که خاک رس بوسیله ماشین های سنگین ازقبیل لودر وبلودوزر بارگیری شده وبه وسیلو واقع در کنار خط تولید اولیه منتقل می شود(در این سیلو خاک دپومیشود تا خاک نسبتاً یکنواختی حاصل آید)

تحقیق کارخانه آجر ماشینی

 

در این سیلو خاک از باد وباران مصون مانده واز همانجا برای انجام فرآیند لازم به خط تولید منتقل می شود(از آن جایی که خاک رس این زمین ها کیفیت لازمه را دارندهیچ گونه ماده ای به این خاک افزوده نمی شود وحتی تحت آزمایش نیزقرار نمی گیرند که خود جای سئوال دارد!)
خاک از این به یک ماشین مکانیکی (مرحله اول) منتقل شده (که این ماشین دارای گیربکس ۳ دنده می باشدوبرحسب نیاز وسرعت مورد نظر قابل تنظیم می باشد).

تحقیق کارخانه آجر ماشینی

وظیفه این ماشین خرد کردن کلوخ ها ودراصل به اندازه در آوردن خاک مورد نیاز است. بعد از گذشت خاک ا زاین دستگاه،خاک بر روی یک نوار نقاله قرار می گیرد که یک کارگر نیز در این قسمت مأمور جدا سازی ضایعات خاک از قبیل علف وسنگ های درشت می باشد.

تحقیق کارخانه آجر ماشینی

 

– در ادامه این نقاله به یک آسیاب می رسد که خاک را می کوبد وآن را نرم می کند. همچنین یک ابزار مکانیکی تعبیه شده،مقدار رطوبت لازم خاک را با اضافه کردن آب(توسط قطره چکان های مخصوص) به آن تأمین می کند.

تحقیق کارخانه آجر ماشینی

 

 

در قسمت خروجی این دستگاه یک جک (یا ریل) نیز وجود دارد که خاک (گل) خروجی از این مقطع گذشته ودر واقع به نوعی الک می شود واضافات آن جدا می شود.
این ریل شامل ۲ مقطع است که به فاصله های زمانی ۱ تا ۲ ساعت به صورت دستی تعویض می شوند تا خروجی آن ها مسدود نشود.


تعداد صفحات : 18 | فرمت فایل : WORD

بلافاصله بعد از پرداخت لینک دانلود فعال می شود