صفحه اصلی پرسش و پاسخ پشتیبانی تماس با ما
صفحه نخست  » مقاله  »  تحقیق پیرامون سیزده بدر

تحقیق پیرامون سیزده بدر

دانلود تحقیق پیرامون سیزده بدر تحقیق سیزده بدر مقاله تحقیق درباره روز طبیعت تحقیق در مورد سیزده بدر تحقیق درباره سیزده بدر مقاله در مورد روز طبیعت مقاله درباره ی روز طبیعت مقاله درباره روز طبیعت مقاله ای در مورد روز طبیعت مقاله در مورد سیزده بدر مقاله درباره ی سیزده بدر مقاله ای در مورد سیزده بدر مقاله سیزده بدر

Research on Bedar

 

مقدمه:

مشهور است که واژه ی سیزده به در به معنای «در کردن نحسی سیزده» است. اما وقتی به معانی واژه ها نگاه کنیم برداشت دیگری از این واژه می توان داشت. «در» به جای «دره و دشت» می تواند جایگزین شود .به عنوان مثال علامه دهخدا، واژه «در و دشت» را مخفف «دره و دشت» می داند.
چو هر دو سپاه اند آمد ز جای        تو گفتی که دارد در و دشت پای
یکی از معانی واژه «به»، «طرف و سوی» می باشد. مانند اینکه می گوییم .به فروشگاه. پس با نگاهی کلی می توان گفت واژه «سیزده به در» به معنای «سیزدهم به سوی در و دشت شدن» می باشد که همان معنی بیرون رفتن و در دامان طبیعت سر کردن را می دهد. در کتاب‌های تاریخی پیش از قاجار اشاره‌ی مستقیم و دقیقی به وجود چنین مراسمی نشده‌است اما مهرداد بهار در کتاب «از اسطوره تا تاریخ» خود اشاره‌ای کوتاه به جشن و پایکوبی مردم در اماکن عمومی و حتی بی‌روپوش و روبنده در خیابان آمدن زنان در دوران صفویمی‌کند که این موضوع نزدیک به آیین های سیزده به در می باشد.

فهرست مطالب:
مقدمه
تاریخچه سیزده بدر
سیزده بدر پیشینه ای به قدمت تاریخ دارد
فلسفه سیزده به در
تیر روز
منحوس بودن یا نبودن
منابع


تعداد صفحات : 9 | فرمت فایل : WORD

بلافاصله بعد از پرداخت لینک دانلود فعال می شود