تحقیق عاشورا و کربلا در ادبیات ایران

دانلود تحقیق عاشورا و کربلا در ادبیات ایران مقاله عاشورا محمد علی طاهری مقاله عاشورا کربلا مقاله عاشورا وتاسوعا مقاله عاشورا پژوهی مقاله عاشورا و امام حسین مقالات عاشورا مقاله عاشورای حسینی مقاله در مورد عاشورا دانلود مقاله در مورد قیام عاشورا دانلود مقاله نهضت عاشورا دانلود مقاله واقعه عاشورا دانلود مقاله در مورد واقعه عاشورا دانلود تحقیق در مورد عاشورا

Research in the literature of Ashura and Karbala

 

بخشی از مقدمه:
عاشورا هم اوج حماسه است و هم اوج تراژدی، چشم تاریخ چنین حماسه شکوه بار و چنین تراژدی خونرنگی را، در سراسر حیات بشر، هرگز ندیده است.
عاشورا، حماسه است؛ از آن رو که امام حسین (ع) یک تنه و بی سلاح، رویاروی حکومتی سفاک ایستاد. به یزید دست بیعت نداد و گفت: کسی مانند من، با کسی مانند یزید، بیعت نخواهد کرد. در مقابل زور، گردن خم نکرد و تن به ذلت نداد و آشکارا گفت: مرگ با عزت بهتر است از زندگی با ذلت. ایستاد، جنگید، زخم برداشت، کشته شد ؛ اما همه زخم‌ها در جلو بدنش بود. بدان رو که به دشمن پشت نکرد.
حرکت امام حسین (ع) که منجر به حادثه عاشورا گردید ، چیزی جز یک انقلاب اسلامی و تلاش در راستای تحول اصلاح جامعه اسلامی نبود. انقلاب دینی امام حسین (ع) به عنوان مهمترین عامل برقراری اسلام راستین و کوبنده تحریفات دینی، همواره در طول تاریخ مورد بغض دشمنان اسلام و دیانت بوده است. در کنار دشمنان خارجی، همواره دوستان نادان متن جامعه اسلامی و مسلمانان ناآگاه نیز، خواسته یا ناخواسته، ضربه های هولناکی به این حادثه بزرگ وارد کرده اند.
فرهنگ عاشورا در طول تاریخ همواره برای جامعه اسلامی و مؤمنین الهام بخش بوده و به تعبیر روایت ، حرارتی در دلهای مؤمنین ایجاد کرده که هرگز به سردی نمی گراید.

فهرست مطالب:
مقدمه
تعاریف و اصطلاحات
آسیب شناسی
گروه های مرجع
فرهنگ عاشورا
تحریف های عاشورا
الف) معنی تحریف
ب ) انواع تحریف
هیئت های پاپ
پیشینه موضوع
لزوم اصلاحات بر محور دین
تهدیدات دشمنان
مقتل شناسی
ادبیات آئینی
رویکرد رفتاری مخاطبین
مرثیه سرائی
درت شیعه و رواج مراثی در قرنهای هفتم و هشتم
تأثیر عاشورا بر ادبیات نمایشی ایران
تأثیر مستقیم
تأثیر غیر مستقیم
ادبیات عاشورا
منابع


فرمت فایل: WORD

تعداد صفحات: 50

پس از ثبت دکمه خرید و تکمیل فرم خرید به درگاه بانکی متصل خواهید شد که پس از پرداخت موفق بانکی و بازگشت به همین صفحه می توانید فایل مورد نظر خورد را دانلود کنید. در ضمن لینک فایل خریداری شده به ایمیل شما نیز ارسال خواهد شد. لینک دانلود فایل به مدت 48 ساعت فعال خواهد بود.


مطالب مرتبط