صفحه اصلی پرسش و پاسخ پشتیبانی تماس با ما
صفحه نخست  » علوم انسانی » اقتصاد  »  تحقیق سیستم پولی و بانکی در اقتصاد ایران

تحقیق سیستم پولی و بانکی در اقتصاد ایران

دانلود تحقیق و مقالات رشته اقتصاد و حسابداری با عنوان دانلود تحقیق سیستم پولی و بانکی در اقتصاد ایران در قالب ورد و قابل ویرایش و در ۱۷ صفحه گرد آوری شده است. در زیر به مختصری از آنچه شما در این فایل دریافت می کنید اشاره شده است.

تحقیق سیستم پولی و بانکی در اقتصاد ایران

در نظام پولی و بانکی با سیاستهای ناهماهنگ مواجه هستیم
ایران اکونومیست- مظاهری: در نظام پولی و بانکی با سیاستهای ناهماهنگ مواجه هستیم به گزارش ایران اکونومیست به نقل از اتاق تهران، نشست رییس کل بانک مرکزی با نمایندگان تشکل ها وانجمن های بخش خصوصی درحالی برگزار شد که درسالن اجتماعات اتاق تهران جای خالی وجود نداشت.
طهماسب مظاهری درمیان انبوه مسایل مطرح شده از سوی نمایندگان بخش خصوصی به پرسش هایی درمورد کنترل نقدینگی واعطای تسهیلات به بخش خصوصی پاسخ داد اما طرح برخی مسایل، به نشستی موکول شد که قرار است هفته آینده برگزارشود.
شانزدهیمن سفره صبحانه اتاق تهران برای نمایندگان مختلف بخش خصوصی،روسای اتاق های شهرستانی واعضای هیات نمایندگان اتاق تهران درحالی پهن شد که طهماسب مظاهری وحسین قضاوی،قائم مقام بانک مرکزی،مهمان این صبحانه بودند.
این نشست درابتدا با اظهارات رییس اتاق تهران آغاز شد وپس ازآن رییس کل بانک مرکزی به تشریح برنامه های پولی دولت پرداخت.
یحیی آل اسحاق گفت: به دلیل وضعیت خاص کشور برای برنامه‌ریزی در جهت تحقق اصل ۴۴ قانون اساسی،انتظار می‌رود سیاست های پولی بانک بانک مرکزی محور، نقطه عطف و رکن اصلی تغییر و تحول در اقتصاد باشد.
“یحیی آل اسحاق” روز شنبه در نشست صبحانه اتاق تهران که با حضور” طهماسب مظاهری “رییس کل بانک مرکزی ، برگزار شد، تاکید کرد: یکی ازچالش‌های کنونی اقتصاد ایران،مخالفت با سیاست های پولی است.یرخی اعتقاد ندارند که سیاست گذاری پولی دراولویت بسیاری از سیاست گذاری های اقتصادی قرار دارد. ماحضور این تفکررا احساس می کنیم و منازعه آنها در حوزه اقتصاد به ویژه درحوزه های بانکی برای ما مشهود است.
وی با اشاره به تنگناهای تحریم ایران ومشکلاتی که برای اقتصاد ایران به وجود آماده است گفت:اوضاع اقتصادی کشور به دلایل مختلف به گونه‌ای شده است که حساسیت خاص خود را دارد و بانک مرکزی نقش مهمی در رفع مشکلات می‌تواند ایفا کند.
آل اسحاق با بیان اینکه بیش از ۷۰ درصد از فعالان اقتصادی کشورعضو اتاق بازرگانی هستند، بر نقش مشاوره‌ای اتاق برای سه قوه تاکید کرد.
وی افزود: اتاق تهران پیوسته تلاش کرده است تا به بیان واقعی مسائل بپردازد و پیشنهادهای لازم را به دولت در رفع مسائل ارایه کند.
رییس اتاق تهران سپس به گزارش شب گذشته “محمد البرادعی ” مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در خصوص صلح آمیز بودن فعالیت هسته‌ای ایران اشاره کرد و گفت : این گزارش بیانگر واقعیت‌های هسته‌ای ایران است .
پس از اظهارات رییس اتاق تهران،طهماسب مظاهری به تشریح برنامه های دولت دربازارپول پرداخت.
رئیس کل بانک مرکزی با تاکید بر اینکه هم اکنون در نظام پولی و بانکی کشور با سیاستهای ناهماهنگ مواجه هستیم، گفت: دولت در نظام اقتصادی مبتنی بر رقابت اجازه رشد و نمو استعدادها و ابتکارات فعالیتهای افراد را صادر کند و خود تنها وظیفه نظارت و هدایت داشته باشد.
طهماسب مظاهری صبح امروز در جلسه صبحانه با مسئولان اتاق بازرگانی و صنایع ومعادن تهران گفت : در نظام پولی و بانکی کشور هم اکنون مواجه به سیاستهای ناهماهنگ هستیم که باید در صدد رفع آن برآییم. این در حالی است که چالش اصلی نظام بانکی ما این است که این نظام از عدم تعادل منابع و مصارف رنج می برد و به لحاظ توان خدمت دهی نیاز به تعهد ساختاری و رفتاری دارد که البته این امر شروع شده است.

فهرست مطالب
در نظام پولی و بانکی با سیاستهای ناهماهنگ مواجه هستیم
لایحه اصل ۴۴
ماجرای ۳ قفله شدن خزانه بانک مرکزی
وصول مطالبات بانکی
درخواست افزایش سرمایه بانک مرکزی
تاسیس شعب بانکهای خارجی در ایران
پول الکترونیک در اقتصاد ایران
نقش پول الکترونیک در اقتصاد ایران
چرا پول الکترونیک؟
شرایط اقتصادی ایران و امکان بهره گیری از پول الکترونیک
منابع و مآخذ


تعداد صفحات : 17 | فرمت فایل : WORD

بلافاصله بعد از پرداخت لینک دانلود فعال می شود