صفحه اصلی پرسش و پاسخ پشتیبانی تماس با ما
صفحه نخست  » فنی و مهندسی  »  تحقیق روش های تولید درب های خودرو پژو

تحقیق روش های تولید درب های خودرو پژو

روش های تولید درب های خودرو پژو تحقیق روش های تولید درب های خودرو پژو مقاله روش تولید درب خودرو قفل درب خودرو وکیوم درب خودرو ضربه گیر درب خودرو قیمت درب خودرو پمپ درب خودرو چراغ زیر درب خودرو بازکردن درب خودرو جک درب خودرو مقاله درب خودرو تحقیق درب خودرو

Production methods door Peugeot

 

موضوع : روش های تولید درب های خودرو پژو

توضیح: این فایل به صورت ورد و آماده ی پرینت می باشد.

فهرست مطالب
عنوان                                                                          صفحه
تاریخچه شرکت                                                                 ۱
مقدمه                                                                             ۳
بخش اول : بکارگیری آلومینیوم در ساخت بدنه خودرو                ۵
بخش دوم: نمودار فرآیند جریان – FPC                                   ا۸
بخش سوم:فرآیندهای تولید در سالن پرس                            ۱۲
بخش چهارم : فرآیند‌های تولید در سالن شاتل                        ۱۶
فصل اول: تولید درب‌جانبی جلو                                             ۱۸
فصل دوم: تولید درب‌ موتور                                                   ۲۲

تاریخچه شرکت ایران خودرو
شرکت ایران خودرو در مرداد ماه ۱۳۴۱ در زمینی به مساحت ۲۹۵۰۰۰۰ متر مربع در کیلومتر ۱۴ جاده مخصوص تهران کرج با هدف تولید اتوبوس تأسیس گردید و سرمایه اولیه ۱۰ میلیون تومان و در حال حاضر با سرمایه بالغ بر ۶۸۴ میلیارد ریال با نیروی انسانی حدود ۱۱۴۱۱ نفر به فعالیت خود ادامه می دهد .
مونتاژ تولید در ایران خودرو با انواع اتوبوس ، مینی بوس و کامیونت در سال ۱۳۴۳ آغاز شد و با مونتاژ و تولید خودروی پیکان ( با امتیاز کرایسلر انگلستان ) در سال ۱۳۴۵ ادامه یافت . در سال ۱۳۶۹ خودروی سواری پژوی ۴۰۵ به مجموعه تولیدات این شرکت اضافه شده است . در طول فعالیت این شرکت تغییرات مختلفی در تولید انواع خودرو وجود داشته است از جمله پژوی پارس ، آردی و ۲۰۶ .
در تولید محصولات فوق بخش های مختلف سواری سازی اتوبوس سازی ، مینی بوس سازی ، ریخته گری ، سالن پرس ، موتورسازی گیربکس ، آکل ، لوازم تکمیلی و تزئینی سهم بسزایی دارد .
با توجه به نوع صنعت و لزوم رعایت اصول مهندسی در مراحل مختلف تولید واحدهای مختلفی نظیر مرکز تحقیقات مهندسی صنایع و مهندسی محصول با ارائه روش های جدید به ویژه توسعه فعالیت های طراحی و مهندسی در تحقیق این هدف نقش اساسی داشته اند .
در سال ۱۳۷۸ این شرکت با استقرار نظام کیفیت مطابق با استانداردهای جهانی ایزو ۹۰۰۰ موفق به اخذ گواهی نامه ایزو ۹۰۰۱ گردید و هم چنین این شرکت با در نظر گرفتن مسئولیت و نقش این واحد تولیدی در مقابل مسائل محیط زیست زمینه بهبود و شرایط زیست محیطی را فراهم کرده و با استقرار نظام مدیریت زیست محیطی بر اساس استاندارد ایزو ۱۴۰۰۱ در سال ۱۳۸۰ موفق به دریافت این گواهی نامه شد .
در حال حاضر محصولات شرکت شامل پژو ۲۰۶ ، پژو ۴۰۵ جل ال ایکس ، آردی ، سمند ،‌پارس ، سمند ال لیکس پارس ای ال ایکس می باشد و محصولاتی که در آینده به بازار عرضه می شود شامل ال نود و ۲۰۶ صندوق دار و سمند لیموزین می باشد .
شرکت ایران خودرو در ۳ شیفت به صورت شبانه روزی در حال فعالیت است و روزانه حدوداً ۲۲۳۵ خودرو تولید می کند.

مقدمه
پیشرفت در تکنولوژی خودرو و ارتقاء سطح کیفیت محصولات عرضه شده در بازارهای جهانی و همچنین افزایش سطح انتظارات مشتریان محصولات صنعتی، باعث محدودتر شدن تولید مطلوب و رویکرد به روشهای نوین تولید با کیفیت گردیده‌است، تا علاوه بر حفظ خط‌مشی کیفیتی واحد تولیدی از اعمال هزینه‌های سنگین مالی و انسانی بر آن واحد اجتناب گردد. از میان روشهای متداول کنترل کیفیت بدنه خودروها می‌توان به روشهای آماری و استفاده از Checking fixtures,CMM اشاره نمود.
مقاله حاضر در مورد روش کنونی تولید درب‌های خودرو پژو می‌باشد. در ابتدا رویکردی بر بکارگیری آلومینیوم و آلیاژهای آن در طراحی و ساخت بدنه خودرو داریم سپس مراحل اجرای کار از ابتدا یعنی در سالن پرس و سپس در سالن شاتل بصورت خلاصه توسط نمودار فرآیند جریان (FPC) نشان داده‌شده‌است. سپس مقدماتی از روش تولید« تودربی» و « رودربی» خودرو در سالن پرس به همراه مشخصات دستگاههای پرس آورده شده‌است. در بخش بعد ادامه فرآیند تکمیل درب‌های خودروی پژو در سالن شاتل عنوان شده‌است. به دلیل شباهت‌های میان فرآیند تولید در مخصولات مختلف پژو، سعی برآن شده که فقط از فرآیندهای تولید دربهای پژو GLX نام برده شود. در پایان این مقاله نیز تصاویری از بخش‌های مختلف درب‌های جانبی، درب صندوق عقب، و درب موتور تهیه شده‌است.


تعداد صفحات : 24 | فرمت فایل : WORD

بلافاصله بعد از پرداخت لینک دانلود فعال می شود