صفحه اصلی پرسش و پاسخ پشتیبانی تماس با ما
صفحه نخست  » جدید  »  تحقیق روشهای غنی سازی اورنیوم

تحقیق روشهای غنی سازی اورنیوم

Methods of enriching Avrnyvm

دانلود تحقیق روشهای غنی سازی اورنیوم

مقدمه:
میزان اورانیوم موجود در پوسته زمین نسبتاً‌ زیاد است به طوری که با منابع فلزاتی همچون قلع و ژرمانیوم برابری می‌کند و تقریباً ۳۵ برابر میزان نقره موجود در پوسته زمین است. اورانیوم ماده تشکیل دهنده بسیاری از اجسام اطراف ما مانند سنگ‌ها و خاک است. طبق آمارگیری جهانی معادن شناخته شده جهان در حال حاضر برای تامین بیش از ۷۰ سال انرژی الکتریکی جهان کافی هستند. بهای متوسط اورانیوم در حال حاضر ۱۳۰ دلار آمریکا به ازای هر کیلوگرم است. به این ترتیب ثبات تامین سوخت هسته‌ای از بسیاری از دیگر مواد معدنی بیشتر است.
اورانیوم طبیعی (که بشکل اکسید اورانیوم است) شامل۳/۹۹% از ایزوتوپ اورانیوم ۲۳۸ و۷/۰% اورانیوم ۲۳۵است. که نوع ۲۳۵ آن قابل شکافت است و مناسب برای بمب ها ونیروگاههای هسته ای است. این عنصر از نظر فراوانی در میان عناصر طبیعی پوسته در رده ۴۸ قراردارد. از نظر تراکم و چگالی باید گفت ۶/۱ مرتبه متراکم تر از سرب است. وهمین تراکم باعث سنگین تر شدن آن می شود. برای مثال اگر یک گالن شیر وزنی حدود ۴ کیلوگرم داشته باشد ,یک گالن اورانیوم ۷۵ کیلوگرم وزن دارد!!! 
استفاده از اورانیوم به شکل اکسیدطبیعی آن به سال ۷۹ میلادی بر می گردد یعنی زمانی که این عنصر برای اضافه کردن رنگ زرد به سفال لعابدار استفاده شد (شیشه زرد با یک در صد اورانیوم در نزدیکی ناپل ایتالیا کشف شده است.)
کشف این عنصر به شیمیدان آلمانی به نام مارتین هنریچ کلاپرس اختصاص داده شد که در سال ۱۷۸۹ اورانیوم را به صورت قسمتی از کانی که آن را،  پیچ بلند(pitchblende) نامید کشف شد. نام این عنصر را بر اساس سیاره اورانوس که هشت سال قبل از آن کشف شده بود برگزیده شد .این عنصر در سال ۱۸۴۱ به صورت فلز جداگانه توسط ،ایگون ملچیورپلیگوت (eugne melchior peligot) استفاده شد.
در مقاله Manhattan نامهای Tuballoy و Oralloy برای اورانیوم طبیعی و اورانیوم غنی شده بکار برده شد. این اسامی هنوز نیز برای اورانیوم غنی شده و اورانیوم طبیعی بکار برده میشوند.
فهرست مطالب:
مقدمه
کشورهای اصلی تولید کننده اورانیوم
منابع اورانیم
ترکیبات شیمیایی
آسیاب کردن اورانیوم
اکتشاف و استخراج و تغلیظ اورانیم
کیک زرد چیست؟
روش تهیه کیک زرد
مواد تشکیل‌دهنده کیک زرد
کاربردهای کیک زرد
مرحله تبدیل اورانیم
غنی سازی اورانیم
روشها ی جداسازی و غنی سازی ایزوتوپ اورانیوم
روش انتشار گازی (دیفیوژن)
روش سانتریفیوژ گازی

تعداد صفحات : 15 | فرمت فایل : WORD

بلافاصله بعد از پرداخت لینک دانلود فعال می شود