صفحه اصلی پرسش و پاسخ پشتیبانی تماس با ما
صفحه نخست  » علوم انسانی » جغرافیا  »  تحقیق در مورد روستای حصار

تحقیق در مورد روستای حصار

Research village fence

دانلود تحقیق در مورد روستای حصار

شناسایی روستا
موقعیت جغرافیایی
روستای حصار در فاصله ۵۰ کیلومتری جنوب شرقی شهر نیشابور و در فاصله ۱۰ کیلومتری از جاده اصلی نیشابور – تربت حیدریه واقع شده است . این روستا از طریق جاده خاکی و کم عرضی قابل دسترسی می باشد. روستای حصار در منطقه ای کوهپایه ای و با آب و هوای سرد و کوهستانی قرار دارد . این روستا در طول جغرافیایی ۰۲ ،°۳۶ و عرض جغرافیایی ۱۴،°۵۸  و در ارتفاع ۱۶۲۰ کیلومتری از سطح دریا قرار دارد.
روستای حصار در دهستان زبرخان از توابع بخش زبرخان قرار دارد.
مردم این روستا شیعه مذهب و ترک زبان و فارس زبان می باشند .

تعیین محدوده اراضی کشاورزی و منابع طبیعی
روستای حصار در منطقه ای کوهپایه ای با آب و هوای کوهستانی  چشم انداز زیبا واقع شده است نقطه ای که روستای حصار در آن قرار دارد توسط یک رودخانه که از ارتفاعات سرچشمه می گیرد سیراب می گردد این رودخانه اراضی کشاورزی روستای حصار را که ۹۱۹ هکتاراست آبدهی می کند و کیفیت آب نیز مناسب می باشد . آب شرب روستای حصار نیز از یک قنات تأمین می گردد که از طریق یک منبع هوایی به صورت لوله کشی در منازل مورد استفاده روستاییان قرار می گیرد. روستای حصار با مشکل کم آبی و عدم بارندگی مواجه نمی باشد .

زمین شناسی
روستای حصار بروی پادگانه های جوان و مخروط افکنه ها واقع شده است که متعلق به دوران کواترنری و پلیوستن می باشد و در اطراف روستا آبراههایی وجود دارد همچنین در جنوب روستا پیروکسن ، آندزیت و بازالت دیده می شوند. این منطقه در بین ارتفاعات ۲۰۰۰-۱۶۰۰ گسترده شده است و در شمال آن ارتفاعات کوههای قراوه خانه واقع شده است . درصد شیب این منطقه زیاد نمی باشد یک گسل احتمالی با فاصله ۵ کیلومتری از غرب روستا عبور کرده است.

بررسی وضعیت اقلیم
تأثیر شرایط اقلیمی در فعالیتهای مربوط به کشاورزی ، صنعت و پراکنش گروههای انسانی ، ساخت و ساز مراکز سکونت گاهی وضعیت های عمرانی بر کسی پوشیده نمی باشد.

بارندگی
فصل بارش در منطقه از مهرماه آغاز و تا اردیبهشت ماه ادامه دارد . در ایستگاه بار نیشابور ، بیشترین میزان بارندگی مربوط به اسفند ماه با ۳/۵۶ میلی متر و کمترین بارش مربوط به شهریور ماه با ۴/۲ میلی متر بوده و میزان بارندگی سالانه ۵/۳۱۷ میلی متر بوده است . بیشترین بارندگی (نیمی از بارش سال) این منطقه در فصل زمستان ، انجام می شود و یک دوره ۶ الی ۷ ماهه خشک از اردیبهشت ماه تا مهر ماه در منطقه مشاهده می گردد.
در سالهای اخیر خشکسالی فراوانی در این ناحیه بوده که این خود یکی از دلایل مهاجرت روستائیان به شهرهای دیگر بوده است .


تعداد صفحات : 31 | فرمت فایل : WORD

بلافاصله بعد از پرداخت لینک دانلود فعال می شود