تحقیق در مورد آلیاژهای AL-Li

AL-Li alloys research

دانلود تحقیق در مورد آلیاژهای AL-Li

چکیده :
آلیاژهای AL-Li عمدتا بعنوان مواد پیشرفته برای کاربرد در تکنولوژی های هوایی و هوافضا مورد توجه هستند که این به علت دانستیه کم و مدول مخصوص بالا (high specific modulus ) و خصوصیات خستگی و تافنس در دمای پایین (cryoyenic touyhness ) خوب می‌باشد.
اشکال عمده آلیاژهای AL-Li استحکام بالا ( Peak – Strength ) ، داکتیلیته کم و تافنس شکست در جهت عرضی ( fracture toughness in the short transverse direcetion ) ناهمسانگرای در خصوصیات سطحی (plane properties ) نیاز به کارسرد برای رسیدن به خصوصیات عالی و حداکثر و توسعه و پیشرفت ترک های خستگی زمانی که ترک ها میکروسکوپی هستند می‌باشد.
آلیاژهای AL-Li :
آلیاژهای AL-Li عمدتا برای کاهش وزن سازه های هوایی و ساختمان هواپیما توسعه یافته اند . اخیرا نیز به منظور استفاده در کاربرد های برودتی و دمای پایین مورد تحقیق و توجه قرار گرفته اند.
پیشرفت عمده کار از سالهای ۱۹۷۰ تا ۱۹۸۰ شروع شد زمانیکه تولید کنندگان آلومینیوم ، آلیاژهای AL-Li را به عنوان جایگزین مناسب برای آلیاژهای بدنه هواپیما توسعه دادند. دانستیه کم آلیاژهای AL-Li وزن کم و بهبود کارایی هواپیما را به دنبال داشت .

فهرست مطالب
چکیده :    ۱
آلیاژهای AL-Li :    ۱
آلیاژ weldalite 049:    ۳
آلیاژ ۲۰۹۰:    ۴
ترکیب شیمایی    ۴
آلیاژ ۲۰۹۱:    ۶
آلیاژ ۸۰۹۰:    ۸
ترکیب شیمیایی    ۸


فرمت فایل: WORD

تعداد صفحات: 11

پس از ثبت دکمه خرید و تکمیل فرم خرید به درگاه بانکی متصل خواهید شد که پس از پرداخت موفق بانکی و بازگشت به همین صفحه می توانید فایل مورد نظر خورد را دانلود کنید. در ضمن لینک فایل خریداری شده به ایمیل شما نیز ارسال خواهد شد. لینک دانلود فایل به مدت 48 ساعت فعال خواهد بود.


مطالب مرتبط