تحقیق درباره زلزله ۱۷ آگوست در ترکیه

دانلود تحقیق درباره زلزله ۱۷ آگوست در ترکیه
زلزله ۱۷ آگوست ، سال ۱۹۹۹ در ازمیت ترکیه (۴/۷ ریشتر)

مرور کلی :
زلزله ای ۴۵ ثانیه ای به بزرگی ۴/۷ ریشتر ، روز سه شنبه ۱۷ آگوست سال ۱۹۹۹ در ساعت ۳:۰۱ صبح به وقت محلی ترکیه رخ داد . کانون زلزله در ۷ مایلی جنوب شرقی ازمیت یا ۱۱ کیلومتری آن قرار داشت . این شهر صنعتی تقریباً در ۵۶ مایلی شرق استانبول یا ۹۰ کیلومتری آن قرار دارد . این زلزله آنقدر شدید بود که شهرهای شرقی دور مثل آنکارا را هم به لرزه درآمدند . آنکارا در حدود ۲۰۰ مایلی (۳۲۰ کیلومتری) این شهر قرار دارد . میزان تلفات بین ۳۰۰۰۰ تا ۴۰۰۰۰ نفر تخمین زده شده است . افراد بسیاری در زیر و داخل ساختمان های تجاری و مسکونی ویران شده ، جان خود را از دست دادند و زخمی شدند . ارتفاع آنها از ۴ تا ۸ طبقه بودند دو روز بعد از زلزله ،‌ تیم جهانی EQE متشکل از ۷ مهندس (۳ نفر از کالیفرنیا ، ۳ نفر از بریتانیا ،‌ ۱ نفر از بلغارستان) به زمین های زلزله زده رفتند و خسارات ناشی از آن را مورد بررسی قرار دادند و حمایت خود را از افراد زلزله دیده نشان دادند ،‌همچنین تلاش داشتند تا خسارات مصیبت بار زلزله آینده را پیشگیری کنند . این گزارش بیانگر مطالب مهمی در مورد اثرات زلزله بر مردم ، ساختمان ها و کشور ترکیه می باشد . EQE در مرحله تهیه و تنظیم اطلاعات بیشتر از جمله ویدئو و تصویر است که از طریق سایت : http://www.eqe.com/. مشاهده می شود .

زلزله :
این زلزله ، شدیدترین زلزله غرب ترکیه بود و بعد از زلزله های سال ۱۹۰۶ سانفرانسیسکو و سال ۱۹۲۳ در توکیو بیشترین خسارات را به زمین های صنعتی و نوین زده است . زلزله در عمق کم ، حدود ۵/۱۰ مایل (۱۷ کیلومتر) رخ داد و در مسیر خلیج ازمیت یا دریای مرمر به سمت شرق آداپازری ، لرزه های شدیدی (و سرعت متوسط تا سرعت بالا) ایجاد کرد . در مسیر شمالی سواحل آناتولی شمالی ، هم لرزه ای بوجود آمد که از سال ۱۹۳۹ تا بحال ، ۷ زلزله به بزرگی ۷ ریشتر رخ داده است . سیستم گسله‌ آناتولی شمالی از بهترین و مهمترین سیستم های جهان می باشد . این زلزله ، گسله جانبی در ۳۷ مایلی سیستم (۶۰ کیلومتری) بوجود آورد . تیم ما در مسیر گلچوک که در طول خلیج ازمیت است ، شاهد بیش از ۸ فیت (۵/۲ متر) تعدیل بود . همچنین آنها شاهد دماغه های عمودی در مسیر سیستم بودند . دماغه های قائم در اطراف کاخانجات جدید ماشین آلات ، حدود ۶ فیت ( ۲متر) بود . این کارخانه ها در شرق گلچوک قرار دارد .
زمینهایی که به سمت شمال گسل قرار دارند ، با توجه به زمینهای گسل جنوبی کاهش یافتند . حرکت قائم یا ابتدا به ساکن و حرکت زمین های جانبی در خاک های نرم باعث ایجاد سیل گسترده و ثابت درمسیر ساحلی شد. عکس ذیل نشان دهنده ناطق سیل زده در مسیر ساحل گلچوک می باشد .
یکی از چشمگیر ترین ابعاد زلزله ،‌خساراتی است که به ساختمانهای تحت فشار مستقیم گسله وارد می آید . این زلزله ، اولین زلزله ای بود که از طریق گسله اصلی در مناطق پرجمعیت رخ داد .
صدها ساختمانی که در مسیر گسله قرار داشتند ، نابود شدند چون پایه و زیر بنای ساختمان ها از هم گسست و بدون شک صدها نفر مصدوم بر جا گذاشت .
خصوصاً که زلزله در کالیفرنیا بسیار مهم تلقی می شود چون خیلی مشابه به زلزله سال ۱۹۰۶ در سانفرانسیسکو می باشد . زلزله سال ۱۹۰۶ در مسیر خلیجی سانفرانسیسکو ، گسله ای در حدود ۱۵ فیت (۵/۴ متر) داشت . اگر چه کیفیت بنا در مناطق مصنوعی پائین تر از کیفیت بنای ژاپن و آمریکا بود ، اثر زلزله ازمیت بر محیط های ساختگی در فهم خطرات زلزله و خسارات وارده به مناطق پرجمعیت دنیا ، مناطقی با زیر بنای جدید ، صنعت و ساختمان های جدید از اهمیت بسیار برخوردار است .
این مناطق در حوالی سیستم های گسله اصلی قرار دارند .


فرمت فایل: WORD

تعداد صفحات: 45

پس از ثبت دکمه خرید و تکمیل فرم خرید به درگاه بانکی متصل خواهید شد که پس از پرداخت موفق بانکی و بازگشت به همین صفحه می توانید فایل مورد نظر خورد را دانلود کنید. در ضمن لینک فایل خریداری شده به ایمیل شما نیز ارسال خواهد شد. لینک دانلود فایل به مدت 48 ساعت فعال خواهد بود.