صفحه اصلی پرسش و پاسخ پشتیبانی تماس با ما
صفحه نخست  » فنی و مهندسی  »  تحقیق درباره زلزله ۱۷ آگوست در ترکیه

تحقیق درباره زلزله ۱۷ آگوست در ترکیه

دانلود تحقیق درباره زلزله ۱۷ آگوست در ترکیه
زلزله ۱۷ آگوست ، سال ۱۹۹۹ در ازمیت ترکیه (۴/۷ ریشتر)

مرور کلی :
زلزله ای ۴۵ ثانیه ای به بزرگی ۴/۷ ریشتر ، روز سه شنبه ۱۷ آگوست سال ۱۹۹۹ در ساعت ۳:۰۱ صبح به وقت محلی ترکیه رخ داد . کانون زلزله در ۷ مایلی جنوب شرقی ازمیت یا ۱۱ کیلومتری آن قرار داشت . این شهر صنعتی تقریباً در ۵۶ مایلی شرق استانبول یا ۹۰ کیلومتری آن قرار دارد . این زلزله آنقدر شدید بود که شهرهای شرقی دور مثل آنکارا را هم به لرزه درآمدند . آنکارا در حدود ۲۰۰ مایلی (۳۲۰ کیلومتری) این شهر قرار دارد . میزان تلفات بین ۳۰۰۰۰ تا ۴۰۰۰۰ نفر تخمین زده شده است . افراد بسیاری در زیر و داخل ساختمان های تجاری و مسکونی ویران شده ، جان خود را از دست دادند و زخمی شدند . ارتفاع آنها از ۴ تا ۸ طبقه بودند دو روز بعد از زلزله ،‌ تیم جهانی EQE متشکل از ۷ مهندس (۳ نفر از کالیفرنیا ، ۳ نفر از بریتانیا ،‌ ۱ نفر از بلغارستان) به زمین های زلزله زده رفتند و خسارات ناشی از آن را مورد بررسی قرار دادند و حمایت خود را از افراد زلزله دیده نشان دادند ،‌همچنین تلاش داشتند تا خسارات مصیبت بار زلزله آینده را پیشگیری کنند . این گزارش بیانگر مطالب مهمی در مورد اثرات زلزله بر مردم ، ساختمان ها و کشور ترکیه می باشد . EQE در مرحله تهیه و تنظیم اطلاعات بیشتر از جمله ویدئو و تصویر است که از طریق سایت : http://www.eqe.com/. مشاهده می شود .

زلزله :
این زلزله ، شدیدترین زلزله غرب ترکیه بود و بعد از زلزله های سال ۱۹۰۶ سانفرانسیسکو و سال ۱۹۲۳ در توکیو بیشترین خسارات را به زمین های صنعتی و نوین زده است . زلزله در عمق کم ، حدود ۵/۱۰ مایل (۱۷ کیلومتر) رخ داد و در مسیر خلیج ازمیت یا دریای مرمر به سمت شرق آداپازری ، لرزه های شدیدی (و سرعت متوسط تا سرعت بالا) ایجاد کرد . در مسیر شمالی سواحل آناتولی شمالی ، هم لرزه ای بوجود آمد که از سال ۱۹۳۹ تا بحال ، ۷ زلزله به بزرگی ۷ ریشتر رخ داده است . سیستم گسله‌ آناتولی شمالی از بهترین و مهمترین سیستم های جهان می باشد . این زلزله ، گسله جانبی در ۳۷ مایلی سیستم (۶۰ کیلومتری) بوجود آورد . تیم ما در مسیر گلچوک که در طول خلیج ازمیت است ، شاهد بیش از ۸ فیت (۵/۲ متر) تعدیل بود . همچنین آنها شاهد دماغه های عمودی در مسیر سیستم بودند . دماغه های قائم در اطراف کاخانجات جدید ماشین آلات ، حدود ۶ فیت ( ۲متر) بود . این کارخانه ها در شرق گلچوک قرار دارد .
زمینهایی که به سمت شمال گسل قرار دارند ، با توجه به زمینهای گسل جنوبی کاهش یافتند . حرکت قائم یا ابتدا به ساکن و حرکت زمین های جانبی در خاک های نرم باعث ایجاد سیل گسترده و ثابت درمسیر ساحلی شد. عکس ذیل نشان دهنده ناطق سیل زده در مسیر ساحل گلچوک می باشد .
یکی از چشمگیر ترین ابعاد زلزله ،‌خساراتی است که به ساختمانهای تحت فشار مستقیم گسله وارد می آید . این زلزله ، اولین زلزله ای بود که از طریق گسله اصلی در مناطق پرجمعیت رخ داد .
صدها ساختمانی که در مسیر گسله قرار داشتند ، نابود شدند چون پایه و زیر بنای ساختمان ها از هم گسست و بدون شک صدها نفر مصدوم بر جا گذاشت .
خصوصاً که زلزله در کالیفرنیا بسیار مهم تلقی می شود چون خیلی مشابه به زلزله سال ۱۹۰۶ در سانفرانسیسکو می باشد . زلزله سال ۱۹۰۶ در مسیر خلیجی سانفرانسیسکو ، گسله ای در حدود ۱۵ فیت (۵/۴ متر) داشت . اگر چه کیفیت بنا در مناطق مصنوعی پائین تر از کیفیت بنای ژاپن و آمریکا بود ، اثر زلزله ازمیت بر محیط های ساختگی در فهم خطرات زلزله و خسارات وارده به مناطق پرجمعیت دنیا ، مناطقی با زیر بنای جدید ، صنعت و ساختمان های جدید از اهمیت بسیار برخوردار است .
این مناطق در حوالی سیستم های گسله اصلی قرار دارند .


تعداد صفحات : 45 | فرمت فایل : WORD

بلافاصله بعد از پرداخت لینک دانلود فعال می شود