صفحه اصلی پرسش و پاسخ پشتیبانی تماس با ما
صفحه نخست  » فنی و مهندسی » عمران  »  تحقیق تراورس های بتنی

تحقیق تراورس های بتنی

دانلود تحقیق تراورس های بتنی مقاله تراورس بتنی چیست تراورس بتنی پیش تنیده تراورس بتنی راه آهن تراورس بتنی اندیمشک تولید تراورس بتنی انواع تراورس بتنی خط تولید تراورس بتنی تولید کننده تراورس بتنی قیمت تراورس بتنی مقاله تراورس بتنی تحقیق در مورد تراورس تحقیق درباره تراورس مقاله تراورس روش ساخت تراورس بتنی نقش تراورس در راه آهن چوب تراورس راه آهن

Research concrete sleepers

 

بخشی از متن:
تراورسهای بتنی یکی دیگر از انواع تراورسهای مصنوعی است که بیشتر مورد آزمایش و پذیرش راه آهن قرار گرفته است.
تراورسهای بتنی، در حدود سال ۱۸۹۳ بطور آزمایش در ایالات متحده آمریکا در شهر ریدینگ به تعداد دویست عدد نصب گردید. بزرگترین رقم نصب آن در طی ۳۵ سال، در حدود ۲۵ هزار تراورس بتنی بود که در ایالات پنسلوانیا نصب گردید.
اکثر این تراورسها به دلیل زنگ زدن اتصالات، ترک خوردگی بتن و همچنین فرسودگی و نشست در محدوده اتصالات، کنار گذاشته شدند. در اروپا، راه آهن ایتالیا بین سالهای ۱۹۰۶ تا ۱۹۰۸ دویست هزار تراورس بتنی نصب کرد. در سال ۱۹۲۰ شرکت گریت نوردن انگلیسی بطور آزمایش از تراورسهای بتنی استفاده کرد. در همان هنگام تراورسهای بلوکی بتنی که در زیر ریل به وسیله تسمه فلزی به هم وصل می شوند و یا بر روی تیر آهن T شکل ریخته می شوند، خدامات ارزنده بیشتری را درخطوط پاریس- لیون مارسل، ارائه کردند.
استفاده از تراورسهای تیری شکل اولیه، چه در آمریکا و چه خارج از آمریکا به دلایل شل شدن چفت و بست، خرد شدن در اثر ضربه و خرد شدن در زیر ریل، ناکام ماند. همچنین به دلیل سنگینی وزن (که حدود ۷/۹۰ تا ۴/۱۸۱ کیلو گرم بودند)، با هزینه های بالای حمل و نقل، نصب و نگهداری مواجه بود.
چندی بس از جنگ جهانی دوم چوب کمیاب شد و تراورس پیش تنیده بتنی، در اروپا و بریتانیا، مورد استفاده گسترده ای قرار گرفت اکنون چندین میلیون تراورس بتنی در آلمان غربی، بریتانیا، روسیه و مکزیک مورد استفاده قرار می گیرند، اما استفاده از طرح پیشرفته تراورس بلوکی و تراورس مرکب (RS) در راه آهن فرانسه و کشورهایی که از تکنولوژی فرانسوی استفاده می نمایند، استاندارد می باشد. (SNCF)
در اواخر دهه پنجاه AAR تحت نظارت و راهنمایی آقای روبل، مهندس تحقیقات و آقای مگی، دستیار تحقیق و به همراهی شرکتهای پیش تنیده فلوریدا و سیمان پرتلند اقدام به طراحی و توسعه تراورس مناسب برای بار سنگین چرخها و شرایط جوی آمریکا شمالی، نمود اولین نصب آزمایشی آن در سال ۱۹۶۰ در سی بردایرلاین و آنتلانتیک کت لاین (که اکنون به نام (سی برد کتلاین) معروف می باشد) انجام شد.

فهرست مطالب:
۱- تراورسهای بتنی
تاریخچه تراورس بتنی
مقدمه
۲- تراورس بتن آرمه
معایب بتن آرمه
۲-۳ رفتار بتن آرمه تحت اثر خستگی (Fatique)
۲-۴ تئوری پیش تنیدگی
۲-۵ طراحی اولیه AAR
۲-۶ انجام اصلاحات در خصوصیات
۲-۷ چفت و بندها (ادوات تثبیت)
۲-۸ تجربیات اخیر
۲-۹ نصب و مرمت
۲-۱۰ استفاده در خطوط سریع السیر
۲-۱۱ توجه اقتصادی تراورسهای بتنی
۳-۱ نقاط ضعف ذاتی تراورسهای بتنی
۳-۲ دو نوع تراورس بتنی
۳-۳ تراورس بتن مسلح دوبلوکی
۳-۳-۱ ابعاد هندسی و مقاومت مکانیکی
۳-۳-۲ مزایا و معایب
۳-۳-۳ عمر مفید
۳-۳-۴ تغییر شکل تراورس دو بلوکی
۳-۴ تراورس تک بلوکی بتن پیش تنیده
۳-۴-۱ ابعاد هندسی و مقاومت مکانیکی
تراورس تک بلوکی
۳-۴-۲ مزایا و معایب
۳-۴-۳ عمر مفید


تعداد صفحات : 29 | فرمت فایل : WORD

بلافاصله بعد از پرداخت لینک دانلود فعال می شود





هشتگ : , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,