صفحه اصلی پرسش و پاسخ پشتیبانی تماس با ما
صفحه نخست  » علوم انسانی  »  تحقیق تاریخچه بیمه ایران

تحقیق تاریخچه بیمه ایران

دانلود تحقیق تاریخچه بیمه ایران

شرکت سهامی بیمه ایران بنیانگذار صنعت بیمه در کشور
شرکت سهامی بیمه ایران به عنوان نخستین شرکت بیمه ایرانی در تاریخ ۱۲ شهریورماه ۱۳۱۴ با سرمایه اولیه ۲۰ میلیون ریال تأسیس گردید ولی عملا کار خود را از پانزدهم آبان ماه ۱۳۱۴ آغاز نمود. پانزدهم آبان نه تنها یادآور تشکیل نخستین شرکت بیمه ایرانی است بلکه اگر ملی شدن را رهایی صنعت داخلی از قید سلطه بیگانه بدانیم، تأسیس این شرکت می‌تواند به تعبیری ملی شدن صنعت بیمه و خلع ید از مؤسسات بیمه خارجی که در آن زمان کلیه فعالیتهای بیمه‌ای را در انحصار خود داشتند تلقی نمود.
بیمه ایران از همان سالهای اولیه فعالیت خود توانست جایگاه مناسب خود را در اقتصاد فقر زده کشور به دست آورد و به صورت تکیه‌گاه و بازوی اطمینان بخشی برای فعالیت‌های اقتصادی و تولیدی درآید. این شرکت در طول حیات پربار خود نشان داده است که به حق پیشتاز و پیشگام صنعت بیمه در ایران می‌باشد.
بیمه ایران با وجود کلیه کارشکنی‌هایی که از سوی شرکتهای بیمه خارجی صورت می‌گرفت موفق شد در همان سال نخست فعالیت، ۶۲ درصد بازار بیمه کشور را در اختیار گیرد و سهم مؤسسات خارجی را از ۱۰۰ درصد به ۳۸ درصد تقلیل دهد.

بعلاوه درصد واگذاری اتکایی را که پیش از آن حدود ۹۰ درصد بود به ۴۴ درصد تقلیل داد و با کاهش ترخ حق بیمه در برخی از رشته‌ها به حدود ۵۰ درصد نرخ‌های قبلی، در گسترش بیمه نقش مؤثری ایفا نمود.
در سال ۱۳۱۶ با انعقاد قرارداد بیمه حوادث ناشی از کار با بنگاه انحصار دخانیات ایران کلیه کارکنان این مؤسسه تحت پوشش قرار داد و بدین ترتیب مقدمات ایجاد بیمه‌های اجتماعی را فراهم نمود.


تعداد صفحات : 33 | فرمت فایل : WORD

بلافاصله بعد از پرداخت لینک دانلود فعال می شود





هشتگ : , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,