تحقیق اداره تحقیقات فدرال F. B . I

Federal Bureau of Investigation FBI Research

دانلود تحقیق اداره تحقیقات فدرال F. B . I
قسمت اول : تاریخچه تاسیس سازمان FBI
سه حرف F . B . I نماینده و مشخص سه کلمه و مبین جمله ذیل است :
Federac Bureau of invetigation
که میتوان آن را بفارسی اداره تحقیقات فدرال و یا اداره تحقیقات دولت متحده نام گذاری کرد .
این سازمان در سال ۱۹۰۸ بوسیله چرلز بناپارت Charles Bonapart دادستان کل آمریکا پایه گذاری شد و در بدو تاسیس از عده قلیلی مامورین مخصوص تحقیقات ترکیب و تشکیل یافته بود و بمثابه سازمان تحقیقاتی وزارت دادگستری آمریکا آغاز بکار کرد .
با گذشت زمان بتدریج بر توسعه و اهمیت سازمان مزبور افزوده شد ، در ایام جنگ بین الملل اول از جمله تحقیقات راجع بامور جاسوسی بموجب قوانین مصوبه کنگره بعهده این سازمان گذارده شد . در سال ۱۹۱۹ قانون سرقت اتومبیل – National Motor Vehicle Theft Act برای جلوگیری و کنترل حمل اتومبیلهای مسروقه از یک ایالت به ایالت دیگر وبرای امکان سهولت و سرعت و شدت تعقیب وظیفه جدیدی بعهده این سازمان گذاشت و فعلا قانون حمل و نقل اتومبیلهای مسروقه از یک ایالت به ایالت دیگر Interstate Transportation . Act Vehicie Motpr Stolen OF جایگزین قانون مزبور است .
در سال ۱۹۲۴ هارین استن Harlan Stone دادستان کل آمریکا ، ارگارهور Edgar Hoover را که در آن تاریخ بیست و نه سال بیشتر نداشت بسمت رئیس سازمان FBI مصدر خدمات پر ارج بوده است .

برای آنکه سازمان FBI با وظایف و تکالیف روز افزون خود آماده گی کامل برای انجام وظیفه داشته باشد بتدریج مقررات و نظامات جدید وضع گردید . قسمت تشخیص هویت در سال ۱۹۲۴ تاسیس شد . اینقسمت با ۲۵ کارمند و هشتصد و اه هزار و صد و هستاد و هشت برگ انگشت – نگاری Fingerprint Cards شروع بکار کرد و در حال حاضر بزرگترین سازمان انگشت نگاری دنیا را با مجموعه در حدود صد و هفتاد و سه ملیون و نهصد و شصت و نه هزار و چهل و پنج ۰۴۵ ، ۹۶۹ ، ۱۷۴ برگ انگشت نگاری تشکیل میدهد .
برای استخدام مامورین مخصوص ( Special agents ) داشتن دانشنامه حقوق و دانشنامه حسابداری شرط شده است و بعلاوه متقاضیان قبل از شروع بکار میبایست دوره آکادمی وابسته بسازمان FBI را طی نمایند .
آکادمی FBI در سال ۱۹۳۵ تشکیل یافته و شامل دوره های قوانین فدرال حسابداری ، انگشت نگاری ، بررسی و جستجو روی صحنه های جرم ملاقات و مذاکره و مصاحبه عکس برداری استعمال سلاح و شیوه های دفاعی میباشد .
آزمایشگاه جنائی FBI در سال ۱۹۳۲ تاسیس شد و اینک با مدرن ترین وسائل و لوازم منظور اجرای آزمایشات مختلفه برای کشف و ارائه اسرار و رموز جنایات و اثبات ارتکاب و انتساب جرم مجهز است و بزرگترین آزمایشگاه جنائی دنیا بشمار میرود و تسهیلات و امکانات آن در خدمت آن در خدمت کلیه سازمانهای مجری قانون در سراسر ایالات متحده آمریکا میباشد .

قسمت دوم : سازمان و تشکیلات F . B . I
اداره FBI سازمان تحقبقاتی وزارت دادگستری ایالات متحده محسوب میشود و تحت کنترل و نظارت و هدایت دادستان کل آمریکا Attorney General قرار دارد و بودجه ان قسمتی از بودجه وزارت دادگستری Xnited States Department of Justic را تشکیل میدهد و از لحاظ کارگزینی و مراحل و درجات و قوانین خدمت با پلیس فدرال و با سایر سازمان های پلیسی و انتظامی فدرال و غیر آن وابستگی ندارد .

اداره کل مرکزی سازمان FBI ( Headquarters ) در واشنگتن پایتخت کشور ایالات متحده و در ساختمان وزارت دادگستری آمریکا . United States Department of Justice قرار دارد . ادارات تابعه FBI ( FBI , s Field Offices ) در سراسر ایالات متحده آمریکا و در بیش از ۵۲ شهر عمده تاسیس وبشکیل شده است و بعلاوه نمایندگان مقیم FBI ( Residtent Agencies ) در شهرها و نواحی کوچک استقرار یافته اند . قسمت عمده ادارات تابعه FBI در ایالات شرقی آمریکا قرار دارد زیرا تراکم جمعیت در این نقاط بیشتر از قسمتهای غربی است . ضمناً تقسیم سازمانهای تابعه FBI در سراسر ایالات متحده طوری در نظر گرفته شده که برحسب ضرورت درحداقل مدت ، مامورین FBI بتواند در هر نقطه در که لازم باشد حضور یابند : بعلاوه بنابرقرارداد و توافق هائی که بعمل آمده در بعضی از کشورها از جمله ژاپن و فرانسه و انگلستان ، سازمان FBI نماینده گانی دارد که با مقامات مسئول انتظامات و امنیت در تماس هستند و در مسائل راجع به تعقیب بزهکاران و امور امنیت بین سازمان FBIو کشورهای مزبور همکاری وجود دارد .
هر یک از ادارات تابعه FBIو نمایندگان وابسته به آنها تحت نظارت مستقیم رئیس قسمت مربوطه انجام وظیفه میکنند که او نیز به نوبه خود تحت نظارت مستقیم سازمان مرکزی قرار دارد و دستورات لازم را از اداره کل FBI دریافت میکند .

اداره مرکزی ( Headquarters ) به نوبه خود به شعبی تقسیم شده که این شعب ، اصولا بر حسب انواع کار و جراوم تقسیم شده اند و از این حیث تخصص بیشتری بوجود آورده است ولی این تقسیم مانع از آن نیست که در صورت لزوم هر یک از شعب به هر یک از کارهای مرجوعه رسیدگی کنند . رویس هر قسمت کلیه جریانات و اقدامات و امور شعبه مربوطه است و این مامورین مستقیماً در مقابل رئیس کل FBI مسئولیت دارند .
مسئولیت و کنترل و نظارت اساس ترتیب و تنظیم کار در سازمان FBI قرار ، داده شده است منشی و کارمند دفتری در مقابن کارمند فنی مربوطه مسئول است و کارمند فنی درمقابل رئیس قسمت مسئول است که او نیز به نوبه خود در مقابل اداره مرکزی و رئیس کل مسئولیت دارد و یک سیستم نظارت و کنترل دقیق درمورد اجرای صحیص وظایف محوله دور از هر گونه خشونت مبنا و برنامه کار را تشکیل میدهد .


فرمت فایل: WORD

تعداد صفحات: 18

پس از ثبت دکمه خرید و تکمیل فرم خرید به درگاه بانکی متصل خواهید شد که پس از پرداخت موفق بانکی و بازگشت به همین صفحه می توانید فایل مورد نظر خورد را دانلود کنید. در ضمن لینک فایل خریداری شده به ایمیل شما نیز ارسال خواهد شد. لینک دانلود فایل به مدت 48 ساعت فعال خواهد بود.


مطالب مرتبط