صفحه اصلی پرسش و پاسخ پشتیبانی تماس با ما
صفحه نخست  » جدید  »  تحقیق زنان و جامعه

تحقیق زنان و جامعه

تحقیق زنان و جامعه

مقدمه: 
مساله ی زنان از مهم ترین و اساسی ترین مسائلی است که پوششی به بلندای تاریخ خلقتانسان بر تن دارد. از آنجایی که در بسیاری از جوامع هنوز شان انسان که مظهر جمال حق است آن چنان که باید شناخته نشده است و زنان نیز آن طور که شایسته است خویشتن را باور نکرده و به سر سویدای وجود خود و استعدادهای متعالی که خداوند به آنها از سر لطف و مرحمت عطا فرموده پی نبرده اند. 
بر آن شدیم که با مقدمه ای ابعاد وجودو زن و گوهرهای خداداد وجود او را بیان نماییم. لذا با بهره گیری از آیه ای قرآنی شروع می کنیم. ان الله اشتری من المومنین انفسهم و اموالهم بان لهم الجنه همانا خداوند از مومنان نفس ها و اموالشان را به ازاء بهشت معامه می کند. و امیدواریم که بانوان محترم به قدر و منزلت خود پی برده و گوهر گران قدر خود را جز با حق معامله نکنند. 
بانوی امین اصفهانی که خود بانوی مجتهده است به زنان توصیه می کند که زن علاوه بر وظایفی که در خانه دارد مثل: خانه داری، شوهرداری و بچه داری باید در جامعه هم وارد شودو و خدمت کند و می گفتند که این صحیح نیست که کسی برود در گوشه ای بنشیند یا درس بخواند، یا عبادت کند و کاری برای مردم نکند. و جمله ای دیگر که بیش از دو قرن است بر زبان ها جاری است و توسط زنی آزادی خواه فرانسوی به نام مادام رولاند که سرانجام هم در راه تلاش برای آزادی از دنیا رفت که این جمله از این قرار است (آه آزادی با چه جنایاتی که به نام تو مرتکب نمی شوند). اما مساله ی زن در ایران در حالی که از مسائل زنان در جهان جدا نیست ولی دارای ویژگی های مذهبی، اجتماعی، حقوقی و اقتصادی، مختص به خود است که فقط تلاش و توجه خود زنان ایرانی می تواند پاسخگوی معضلات و مسائل خودشان باشد و در این مورد الگوهای غربی فقط نقش یاری دهنده دارند نه نقش تعیین کننده. 

فهرست مطالب:
مقدمه     
اسطوره ها     
اسطوره ناتوانی      
زن در قانون حمرایی      
آفرینش زن      
اوجگرایی و تکامل زن      
زن مسلمان      
زن در دروان ماندرین ها      
اسطوره حوا      
زن و مقام مادری      
فرشته وحی انسان      
معیار برتری      
روانشناسی اختلافی      
قدرت بدنی و توان کاری      
نیمی از پاداش شهیدان      
منابع و مآخذ

 

مناسب جهت استفاده دانشجویان رشته علوم اجتماعی و جامعه شناسی
حاوی فایل ورد قابل ویرایش


تعداد صفحات : 24 | فرمت فایل : doc

بلافاصله بعد از پرداخت لینک دانلود فعال می شود