صفحه اصلی پرسش و پاسخ پشتیبانی تماس با ما
صفحه نخست  » جدید  »  تحقیق روانشناسی ازدواج

تحقیق روانشناسی ازدواج

تحقیق روانشناسی ازدواج

بخشی از متن:
ازدواج یعنی نگرش نو به زندگی، ازدواج یعنی تولدی دیگر در زندگی رسیدن به آرمان‌های والای انسانی
پیش نگار:
انسان از دیرباز تا کنون تحت هر شرایطی نیاز به یک هم دم برای مطرح ساختن مصائب و مشکلات زندگی خود داشته و خواهد داشت این حقیقتی است که انکار آن امری بس غیر قابل توجیه می‌باشد.
یکی از گرایشات بحث انگیز و قابل توجه روان شناسی که امروز نیز به طور گسترده ای مورد توجه اقشار جامعه قرار گرفته حطیه روان شناسی و مشاوره ازدواج، خانوادگی، تربیتی و شغلی است از دیدگاه شخصی باید اذعان نمایم که انسان ۲ بار در زندگی متولد می شود.
ازدواج مهم ترین قدمی است که یک فرد در زندگی بر می دارد این اقدام ممکن است تمام زندگی یک شخص را از نو بسازد یا خراب کند ممکن است وجود و شخصیت شما را فنا کند می تواند باعث رشد اخلاق و یا شما را به انسانی افسرده تبدیل کند.
وضعیت اقتصادی:
طبعاً داشتن شرایط اقتصادی مناسب نیز مانند سایر شرایط نقش مهم و به سزایی در امر ازدواج ایفا می‌کند به عبارت بهتر داشتن قدرت توانایی در امور اقتصادی و تأمینمخارج زندگی مسأله ای است که به سادگی از کنار آن عبور کرد. امروزه دیده می‌شود که برای تأمین زندگی و توانایی اقتصادی و شوهر هر دو با نیازی که دارند کار می کنند و با همکاری و همیاری یکدیگر سعی در ایجاد رفاه اقتصادی و آسایش فراهم نمودن زندگی خوب و ایده ال برای خود و فرزندانشان هستند پس شریک مساعی در زندگی زناشویی امری قابل توجه و قبول شده است.
ازدواج فامیلی:
صفت جسمی وروحی کودک که در پدر و مادر خویشاوند مانند: پسرخاله و دخترخاله بوجود می آید تابع قوانین وراثتی وژنتیکی در افراد فامیل است. اگر پدر و مادر با یکدیگر نسبت فامیلی دارند صاحب فرزندی شوند صفات نیکو یا بد و یا بیماری و اختلالات غیر طبیعی آنان به فرزندانشان منتقل می شود. اگر پدر و مادر خویشاوند دارای صفات خوب ارثی بوده و سالم باشند کودک به دنیا آمده از آنها نیز دارای صفات خوب و سالم خواهد بود. و در صورت دوم، یعنی صفات ناشایست و داشتن بیماری در یکی از والدین باعث نقص فامیلی در کودک خود می شوند که از این نقایص می توان به بیماری تالاسمی اشاره کردو باعث عقب ماندگی ذهنی کودک و معلولیت جسمی یا حرکتی است.

 

مناسب جهت استفاده دانشجویان رشته روانشناسی
حاوی فایل ورد قابل ویرایش


تعداد صفحات : 46 | فرمت فایل : doc

بلافاصله بعد از پرداخت لینک دانلود فعال می شود