تحقیق استانداردهای ورزش قهرمانی

تحقیق استانداردهای ورزش قهرمانی

بخشی از متن:
استاندارد های ورزش قهرمانی (آزمون آمادگی جسمانی)
۱ـ ضربان قلب:
در شرایط عادی و استراحت با قرار دادن انگشتان سبابه و وسط بر روی یکی از نبض های بدن مانند ناحیه مچ دست و یا شریان گردن در قسمت انتها و تحتانی استخوان فک پائین تعداد ضربان قلب شخص مورد آزمایش را در مدت یک دقیقه می توان شمارش نمود . این عمل را در شرایط ی که ورزشکار در اوج شدت تمرین بدنی می باشد تکرار می کنیم . مشخص کردن تعداد ضربان قلب در حالت استراحت و در شرایط حد اکثر فشار تمرین های جسمانی یکی از روشهای تعیین میزان آمادگی جسمانی افراد می باشد .برای سهولت و در عین حال صحت عمل می توان تعداد ضربان قلب را در ۱۵ ثانیه شمارش کرده و در عدد ۴ ضرب نمود . تعداد کمتر ضربان قلب در شرایط استراحت و تمرین بیانگر آمادگی شخص است . واحد اندازه گیری در این آزمون تعداد ضربان قلب در مدت یک دقیقه می باشد.
۲ـ ظرفیت حیاتی:
تعیین حد اکثر اکسیژن مصرفی هنگام تمرین های بدنی در زمان یک دقیقه معیاری است برای سنجش و آمادگی دستگاه تنفس بدن انسان . هر قدر توانائی مصرف اکسیژن بیشتر باشد ، قابلیت انجام و تداوم فعالیت های جسمانی بهتر خواهد بود . برای اندازه گیری مصرف اکسیژن جهت تعیین ظرفیت حیاتی به روش سا ده ، از یک دوچرخه ثابت استفاده می شود . در این آزمون ورزشکار به مدت ۵ دقیقه بر روی دوچرخه نشسته و در حد توانائی به رکابها فشار آورده و پا می زند . قبلا درجه دو چرخه به مقدار مورد نیاز ثابت می شود . واحد اندازه گیری در این آزمون لیتر در دقیقه است.

فهرست مطالب:
استانداردهای ورزش قهرمانی    
رابطه حرکت و ورزش با دستگاه تنفس    
تمرین با توپ طبی    
چرخش کمر:هدف ماهیچه های کمر و شکم    
مکمل های غذایی- ورزشی    
پروتئین    
کراتین منوهیدرات    
تغذیه مناسب برای ورزش تنیس    
قبل از مسابقه چه غذایی بخوریم    
چه غذاهایی را هنگام مسابقه نبادی خورد    
خوردنیهایی که انرژی زا هستند برای مصرف قبل …      
انرژی حاصل از غذا    
مقدار مصرف انرژی برای بازیکنانی که بصورت تفریحی تنیس بازی می کنند    
صورت غذای انرژی ۳۰۰۰-۲۵۰۰ کیلوکالری در روز    
صورت غذایی انرژی ۴۰۰۰-۳۰۰۰ کیلوگالری در روز    
صورت غذای انرژی ۵۰۰۰-۴۰۰۰ کیلوگالری    
صورت غذای انرژی ۶۰۰۰-۵۰۰۰ کیلوگالری    
پیشگیری از آسیب های ورزشی تنیس    
منابع

 

مناسب جهت استفاده دانشجویان رشته تریبت بدنی
حاوی فایل ورد قابل ویرایش


فرمت فایل: doc

تعداد صفحات: 64

پس از ثبت دکمه خرید و تکمیل فرم خرید به درگاه بانکی متصل خواهید شد که پس از پرداخت موفق بانکی و بازگشت به همین صفحه می توانید فایل مورد نظر خورد را دانلود کنید. در ضمن لینک فایل خریداری شده به ایمیل شما نیز ارسال خواهد شد. لینک دانلود فایل به مدت 48 ساعت فعال خواهد بود.


مطالب مرتبط