صفحه اصلی پرسش و پاسخ پشتیبانی تماس با ما
صفحه نخست  » جدید  »  تجربیات مدون ارتقای شغلی دبیر عربی

تجربیات مدون ارتقای شغلی دبیر عربی

Secretary documented experiences promoted Arabic

تجربیات مدون ارتقای شغلی دبیر عربی

تجربیات مدون برای ارتقای شغلی دبیر عربی مقطع راهنمایی، تجربیات مدون به همراه بیان چالش ها و مشکلات و ارائه راهکارها و پیشنهادات برای ارتقای شغلی فرهنگیان بر طبق بخشنامه صادره از سوی ادارات کل آموزش و پرورش استان های ایران که در دو فصل تدوین شده است.

توضیحات:
تجربیات مدون به همراه بیان چالش ها و مشکلات و ارائه راهکارها و پیشنهادات برای ارتقای شغلی فرهنگیان بر طبق بخشنامه صادره از سوی ادارات کل آموزش و پرورش استان های ایران که در دو فصل تدوین شده است.

مقدمه:
دغدغه معلم همیشه این است که حیات بشر، بر مدار ارزش ها و کرامت انسانی بچرخد و شناخت خدا و مکتب و دین، همت اساسی آدمی باشد و هیچ بیگانه ای را مجال تجاوز به فرهنگ ارزشی دین و میهن فراهم نیاید.
در این مسیر خطیر، بزرگانی گام نهاده اند که نامشان بر تارک زمان می درخشد. علامه شهید استاد مرتضی مطهری (رحمه الله) از همین طایفه مقدس است که در سنگر تعلیم و تعلم، به قله های رفیعی دست یافت تا آنجا که معمار انقلاب اسلامی- که خود معلمی بزرگ است- همه آثارش را مفید می داند و بهره برداری از آنها را سفارش می کند.
هنر معلمی: معلمی شغل و حرفه نیست، بلکه ذوق و هنر توانمندی است معلمی در قرآن به عنوان جلوه ای از قدرت لایزال الهی نخست ویژه ذات مقدس خداوند تبارک و تعالی است. در نخستین آیات قرآن که بر قلب مبارک پیغمبر اکرم (ص) نازل شد، به این هنر خداوند اشاره شده است:
اقرا باسم ربک الذی خلق، خلق الانسان من علق، اقرأ و ربک الاکرم، الذی علم بالقلم، علم الانسان ما لم یعلم. (علق: ۱- ۵)
نقش معلم و مدرسه در توانمند سازی و غنی بار آمدن دانش آموزان بیسار زیاد و قابل تامل و انکار ناپذیر است. این نقش در ایام گذشته ودوربه طرق گوناگون صورت می گرفت (گاهی نفر به نفر و گاهی استاد ،شاگردی) ولی اکنون در کنار مراکز آموزشی و دانشگاهی، فناوری مجازی وارد عرصه شده است که مرز ،جغرافیا ،نژاد ،زبان ،کوچک و بزرگ، فقیر وغنی نمی شناسد و در آن واحد قادر است بیشترین اطلاعات را به شکل ساده و آسان در اختیار انسانها قرار دهد بدون محدودیت زمان و مکان و خیلی ارزان. حال سعی می کنیم به عنوان معلم با مرور دو دهه فعالیت آموزشی و پرورشی روند فعالیت خود در طی این مدت را باز گویی نماییم تا نتایج مطلوب تقدیم همگان و انسانها جویای حقیقت بنماییم و بر خود و دیگران فرض بدانیم که سرعت یاددهی و یادگیری علوم و تغییر و تحول در آن و توجه زیاد به آموزش و پرورش در دنیا چقدر شتاب گرفته است و غفلت در این مورد چه ضررها را متوجه فرد و جامعه و کشور می نماید.

فهرست مطالب:
مقدمه     
فصل اول: مشکلات و چالش ها    
بی علاقگی دانش آموزان به درس عربی     
ضعف و نمرات پائین دانش آموزان در درس عربی     
مشکل اخلاقی دانش آموز     
مشکل خواندن و نوشتن دانش آموزان در مقطع راهنمایی     
مشکلات در زمینه برگزاری نماز جماعت     
مشکل ضعف اعتقادی و معنوی در بعضی دانش آموزان     
مشکل دانش آموزان مدرسه گریز     
مشکل الگوی مصرف در دانش آموزان     
مشکل تمـرکز دانــش آمـوزان راهنمــایی     
فصل دوم: بیان راهکارها و پیشنهادات    
حل مشکل بی علاقگی دانش آموزان به درس عربی     
راهکارهای حل مشکل ضعف و نمرات پائین دانش آموزان در درس عربی     
حل مشکل اخلاقی دانش آموز     
حل مشکل خواندن و نوشتن دانش آموزان در مقطع راهنمایی     
راهکارهای حل مشکلات در زمینه برگزاری نماز جماعت     
حل مشکل ضعف اعتقادی و معنوی در بعضی دانش آموزان     
حل مشکل انش آموزان مدرسه گریز     
حل مشکل الگوی مصرف در دانش آموزان     
حل مشکل تمـرکز دانــش آمـوزان راهنمــایی    


تعداد صفحات : 50 | فرمت فایل : WORD

بلافاصله بعد از پرداخت لینک دانلود فعال می شود





هشتگ : , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,