بررسی هیدرومورفولوژیکی حوضه رودخانه ده بالای تفت

دانلود بررسی هیدرومورفولوژیکی حوضه رودخانه ده بالای تفت معنی مورفولوژیکی نشانگرهای مورفولوژیکی پردازش مورفولوژیکی تصویر پردازش مورفولوژیکی تصاویر ساختمان مورفولوژیکی مورچه مورفولوژیکی چیست عملیات مورفولوژیکی رودخانه تفت بررسی سیل در ایران بررسی وضعیت سیل کشور بررسی سیلاب معنی سیلاب مدیریت سیلاب

Hydro-morphological

 

موضوع: بررسی هیدرومورفولوژیکی حوضه رودخانه ده بالای تفت با تأکید بر سیل خیزی و استفاده بهینه از جریانات سیلابی
بیان مسئله:
رودخانه ها جریان طبیعی آب های سطحی هستند که
اگر چه رودخانه ها در توسعه شهری و تمدن بشری نقش مؤثری ایفا کرده اند اما با ملاحظه جریان توفنده سیلاب که حتی می تواند اتومبیل ها،خانه ها و درختانی که در مسیر جریان سیلاب قرار دارند رابا خود ببرند به خطرناک بودن زندگی در کنار آن ها پی می بریم . بی شک مهم ترین علت وقوع سیل در رودخانه ها بارش در مناطق بالادست آن ها می باشد. بنابراین به منظور مقابله با خطر سیلاب علل سیل خیزی حوضه رودخانه ده بالا با تأکید بر مطالعه فاکتورهای اساسی نظیر ویژگی ها و شرایط ژئومورفولوژی،هیدرولوژی،زمین شناسی،آب و هوا و فیزیو گرافی که هر کدام نقش عمده ای در ایجاد خطرسیلاب دارند مورد بررسی قرار می گیرد و در نهایت پیشنهاداتی در این زمینه در مورد جلوگیری از خطرات سیل ارائه می شود.
انگیزه تحقیق :
۱- امروزه  رشد جمعیت رودخانه ها و حوضه های آبخیز را از اهمیت بیشتری برخوردار کرده است. به طوری که ایجاد شهرها و شهرک هاو یا هر نوع تأسیساتی در حاشیه این حوضه ها باید کاملاً بر اساس مطالعات هیدرولوژیکی و ژئومورفولوژیکی باشد این خود باعث شد که روابط متقابل هیدرولوژی و ژئومورفولوژی و عملکرد اثرات متقابل آن ها که موجب بروز پدیده هایی می گردد انگیزه اینجانب را برای شناخت این روابط در حوضه ده بالا برانگیزد و علاقه مند شوم که تحقیقات خود را بر هیدرومورفولوژی رودخانه ده بالا متمرکز نمایم.
۲- با توجه به اینکه هر ساله سیلی در این حوضه رخ می دهد وکمبود مطالعاتی از این قبیل درمحدوده مورد مطالعه وجودارد سیل خیزی حوضه رامورد بررسی قرار می دهیم.
۳- مهار سیلاب ها به منظور امکان تأمین میزان زیادی از آب مورد نیاز کشاورزان
سوالات تحقیق:
۱) آیا فعالیت های انسانی در قرن اخیر باعث افزایش سیل خیزی در سطح حوضه شده است؟
۲) آیا شرایط طبیعی حوضه موجبات بروز سیلاب ها را فراهم می آورد
فرضیات تحقیق:
۱) توسعه فعالیت های انسان در چند سال اخیر در زمینه بهره برداری زیاد از اراضی سطح حوضه ، سیل خیزی و فرسایش بیشتر سطح حوضه رادر برداشته است.
۲) شرایط طبیعی حوضه یکی از مهم ترین عواملی است که موجبات سیل را در منطقه فراهم می آورد.


فرمت فایل: WORD

تعداد صفحات: 170

پس از ثبت دکمه خرید و تکمیل فرم خرید به درگاه بانکی متصل خواهید شد که پس از پرداخت موفق بانکی و بازگشت به همین صفحه می توانید فایل مورد نظر خورد را دانلود کنید. در ضمن لینک فایل خریداری شده به ایمیل شما نیز ارسال خواهد شد. لینک دانلود فایل به مدت 48 ساعت فعال خواهد بود.


مطالب مرتبط