صفحه اصلی پرسش و پاسخ پشتیبانی تماس با ما
صفحه نخست  » علوم انسانی » علوم اجتماعی  »  بررسی عوامل موثر بر بدحجابی در بین دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی

بررسی عوامل موثر بر بدحجابی در بین دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی

دانلود پاورپوینت بررسی عوامل موثر بر بدحجابی در بین دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی مقاله تحقیق مقاله بدحجابی دانشجویان پاورپوینت دفاع جامعه شناسی علل بد حجابی در بین دانشجویان پاورپوینت جامعه شناسی عوامل موثر بر بدحجابی عوامل موثر در بدحجابی عوامل بدحجابی عوامل بدحجابی در جامعه عوامل بدحجابی در ایران عوامل بد حجابی و بدحجابی عوامل گسترش بدحجابی

Influential Factors bad hijab among university students

 

در قالب پاورپوینت؛ خلاصه: حجاب، در لغت به معنای مانع و پرده و پوشش آمده است. حجاب، به معنای پوشش اسلامی ، دارای دو بعد ایجابی و سلبی است. بعد ایجابی آن، وجوب پوشش بدن و بعد سلبی آن، حرام بودن خودنمایی به نامحرم است و این دو بعد باید در کنار یکدیگر باشند؛ تا حجاب اسلامی محقق شود. گاهی، ممکن است یک…

 

پاورپوینت دفاع، بررسی عوامل موثر بر بدحجابی در بین دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی
خلاصه:
حجاب، در لغت به معنای مانع و پرده و پوشش آمده است. حجاب، به معنای پوشش اسلامی ، دارای دو بعد ایجابی و سلبی است. بعد ایجابی آن، وجوب پوشش بدن و بعد سلبی آن، حرام بودن خودنمایی به نامحرم است و این دو بعد باید در کنار یکدیگر باشند؛ تا حجاب اسلامی محقق شود. گاهی، ممکن است یک بعد باشد ولی دیگری نباشد که در این صورت، نمی توان گفت که حجاب اسلامی محقق شده است. باتوجه به تعریف حجاب به عنوان یکی از اصول و ارزش های اسلامی و انسانی و تعیین حدود و چارچوب آن در منابع قرآنی و اسلامی مفهوم بدحجابی نیز به روشنی مشخص خواهد شد. منظور از حجاب، همان پوشش اسلامی به معنای پوشانیدن تمامی بدن و برجستگی های آن به جز گردی صورت و دست ها از مچ به پایین، توأم با رفتار و گفتاری است که منجر به خودنمایی و جلب نظر نامحرم نگردد.
بنابراین پوشش اسلامی می بایست دو مشخصه ی بارز داشته باشد:
۱٫ حدود شرعی مذکور (در رساله های علمیه) لحاظ شود.
۲٫ باخودنمایی و جلب نظر و نگاه نامحرم همراه نباشد.
براساس این تعریف از حجاب، مفهوم بدحجابی و مصادیق آن روشن تر می شود. به عبارتی دقیق تر استفاده از لباس ها و تن پوش های تنگ و کوتاه، با رنگ ها، نوشته ها و نقش های محرّک و آرایش های غلیظ و افراطی که اغلب با گفتار و رفتار تحریک آمیز همراه می باشد و نیز بعضاً استفاده از چادرهای نازک و بدن نما در برابر نامحرم از مصادیق بدحجابی به شمار می آیند.
واژه ی بدحجاب، در سال های بعد از پیروزی انقلاب طرح و تکرار شده است.  تا قبل از پیروزی انقلاب در برابر واژه ی با حجاب از عبارت بی حجاب استفاده می شد. کسانی بی حجاب تلقّی می شدند که از روسری و یا چادر برای پوشاندن حتی بخشی از موهای سر استفاده نمی کردند و نیز از لباس های کوتاه و بدن نما به عنوان پوشش استفاده می کردند..
بعد از پیروزی انقلاب اسلامی اکثریت بانوان به استفاده از حجاب و پوشش اسلامی روی آوردند و اقلیتی نیز ضمن استفاده از روسری و تن پوش ها و حتی چادر، حدود شرعی پوشش و رفتار و گفتار با نامحرم را رعایت نمی کردند. این معضل و ناهنجاری (در پوشش) در سال های اخیر بنا به دلایلی رو به گسترش بیشتری نهاده و به عنوان یک تهدید برای تحکیم خانواده ها و امنیت فرهنگی و اخلاقی جامعه مورد توجه و تأکید مراجع ذی ربط قرار گرفته است.
سرفصلهای اصلی:
هدف
مقدمه
تعریف بدحجابی
تعریف اعتیاد
حجابی از بعد ریشه های داخلی
حجابی از بعد جامعه شناختی
ریشه های فردی بدحجابی در میان دانشجویان
راهکارهای مقابله با بی حجابی
فرضیه های پژوهش
پیشینه پژوهش
روش کار
پرسشنامه پژوهش
روش تجزیه و تحلیل
فهرست منابع

تعداد صفحات : 54 | فرمت فایل : پاورپوینت

بلافاصله بعد از پرداخت لینک دانلود فعال می شود





هشتگ : , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,