صفحه اصلی پرسش و پاسخ پشتیبانی تماس با ما
صفحه نخست  » علوم انسانی  »  بررسی عوامل مؤثر بر افزایش بدهی معوقه کارفرمایان با استفاده از تصمیم گیری چند معیاره

بررسی عوامل مؤثر بر افزایش بدهی معوقه کارفرمایان با استفاده از تصمیم گیری چند معیاره

مقاله انگلیسی تصمیم گیری چند معیاره مقاله رشته مدیریت حسابداری بدهی دانلود مقاله بررسی عوامل مؤثر بر افزایش بدهی معوقه کارفرمایان با استفاده از تصمیم گیری چند معیاره پرداخت بدهی معوقه ایثارگران بدهی معوقه مقاله لاتین بدهی مقاله هزینه بدهی مقاله حسابرسی بدهی مقاله حسابداری بدهی

Factors Affecting the increase in outstanding debt employers using multi-criteria decision

 

مقاله مدیریت

چکیده:
امروزه با شدت گرفتن مباحث مربوط به تصمیم گیری های چند معیاره(MCDM) و از طرفی دیگر، گرایش روز افزون به سمت علوم میان رشته ای و استفاده از نظریات گروه ها و تخصص های مختلف در حل مسائل پیچیده، لزوم توجه به تکنیک های تحلیل تصمیم گیری و بهره گیری از آنها در حل مسائل پیچیده موجود از اهمیت بالایی برخوردار گردیده است. روش های تصمیم‌گیری چند معیاره به دو دسته کلی تقسیم می‌شوند که عبارتند از مدل های چند هدفه (MODM) و مدل های چند شاخصه (MADM). مدل های تصمیم گیری چند شاخصه شامل تکنیک های متعددی است که روش تحلیل سلسله مراتبی (AHP) یکی از معروف ترین و تقریبا کاربردی ترین آنها می باشد. در این پژوهش از طریق روش فوق به عوامل موثر بر فرار مالیاتی در بخش اشخاص حقوقی استان مازندران پرداخته شد.
به منظور شناسایی عوامل موثر بر فرار مالیاتی اشخاص حقوقی پرسشنامه ای به صورت چند گزینه‌ای بین کارشناسان ارشد مالیاتی شاغل در واحدهای مالیاتی بخش اشخاص حقوقی استان مازندران ارائه شده و برای شناسایی عوامل موثر بر گزینه‌های پژوهش(شاخص‌ها) با مصاحبه حضوری از مدیران سطح عالی امور مالیاتی استان، ۳ شاخص بعنوان معیارهای ارزیابی عوامل موثر بر فرار مالیاتی انتخاب شدند جهت تعیین اولویت عوامل موثر بر فرار مالیاتی اشخاص حقوقی پس از تشکیل درخت تصمیم‌گیری و جداول ماتریس کلیه گزینه‌ها بصورت زوجی نسبت به معیارها و کلیه معیارها نسبت به هدف با هم مورد مقایسه قرار گرفته است. پس از تعیین اولویت گزینه‌ها نسبت به کلیه معیارها، عوامل موثر بر فرار مالیاتی اشخاص حقوقی به ترتیب اهمیت معرفی شده و در خاتمه با توجه به محاسبات امتیازات عوامل موثر بر فرار مالیاتی اشخاص حقوقی و ترتیب اهمیت آنها پیشنهاداتی توسط محقق ارائه گردید.


تعداد صفحات : 9 | فرمت فایل : WORD

بلافاصله بعد از پرداخت لینک دانلود فعال می شود





هشتگ : , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,