بررسی تطبیقی اثری از کمال الدین بهزاد با شعری از بوستان سعدی

دانلود بررسی تطبیقی اثری از کمال الدین بهزاد با شعری از بوستان سعدی مقاله تجلی شعر در نقاشی مقاله تحقیق کمال الدین بهزاد کیست کمال الدین بهزاد نقاش کمال الدین بهزاد بیوگرافی کمال الدین بهزاد مکتب کمال الدین بهزاد مکتب هرات کمال الدین بهزاد ویکیپدیا نگارخانه کمال الدین بهزاد لقب کمال الدین بهزاد نقاش بزرگ ایرانی مقاله در مورد کمال الدین بهزاد مقاله کمال الدین بهزاد

Comparative study of the effect of a poem by Behzad Kamal al-Bustan

 

چکیده:
نقاشی ایرانی که با عنوان نگارگری شناخته شده است، بیشتر دارای مضامینی عاشقانه ‌- عارفانه و مذهبی است این مضامین برگرفته از شعرها و نثرهای ادبی می‌باشد که با خلاقیت هنرمند ایرانی عناصر اصلی آن به تصویر در آمده است.
نخستین چیزی که در بررسی آثار ادبی و هنری نظر ما را به خود  جلب می‌کند صورت عینی و مادی آن است. شعر و ادبیات از دیر باز متوجه خواست‌های متعالی بشر در زمان‌ها و مکان‌ها بوده که در اشعار شاعرانی چون سعدی جاودانه شده و عنوان شعر جهانی به آن اطلاق گردید.
شعر یوسف و زلیخا از بوستان سعدی که توسط هنرمند نقاش کمال‌الدین بهزاد ترسیم شده است، نمونه خوبی برای بیان ارتباط بین شعر و نقاشی می‌باشد. بدین ترتیب که سعدی شاعر بزرگ ایرانی این داستان قرآنی را با تخیّل و ذهنیات خود به صورت عناصر لفظی بیان کرده و بهزاد این شعر را با توجه به اعتقادات و برداشت‌های ذهنی خود با عناصر بصری به تصویر کشیده است. زبان شعر از معنا مایه می‌گیرد به همین دلیل اسباب ایجاد شعرْ مبنایی معنایی دارد و نقاش هم در استفاده از شعر علاوه بر جنبه‌های معنایی به جنبه‌ی نمادین و استعاری آن نیز توجه می‌نماید.

فهرست مطالب:
چکیده
مقدّمه
ادبیات و شعر
ساختار و عناصر تشکیل دهنده قصص
هنر نگارگری ایرانی و بهره گیری آن از شعر
ویژگی های نگارگری ایرانی
کمال الدین بهزاد- زندگی  و شیوه  او
بررسی تطبیقی شعر با نقاشی«یوسف و زلیخا»
مطالعه تطبیقی نشانه‌ها در شعر و نقاشی (نقد بینامتنی)
نتیجه‌گیری
پی نوشت‌ها
منابع و مآخذ
فصلنامه‌ها و مقالات
چکیده انگلیسی


فرمت فایل: WORD

تعداد صفحات: 25

پس از ثبت دکمه خرید و تکمیل فرم خرید به درگاه بانکی متصل خواهید شد که پس از پرداخت موفق بانکی و بازگشت به همین صفحه می توانید فایل مورد نظر خورد را دانلود کنید. در ضمن لینک فایل خریداری شده به ایمیل شما نیز ارسال خواهد شد. لینک دانلود فایل به مدت 48 ساعت فعال خواهد بود.


مطالب مرتبط