صفحه اصلی پرسش و پاسخ پشتیبانی تماس با ما
صفحه نخست  » دانلود رایگان  »  این فرمول‌های گیاهی موهای آقایان را پرپشت می‌کند + اسامی

این فرمول‌های گیاهی موهای آقایان را پرپشت می‌کند + اسامی


این فرمول‌های گیاهی موهای آقایان را پرپشت می‌کند + اسامی

طاسی معضلی است که برخی از آقایان گرفتار آن می‌شوند، اما می‌توان با راهکار‌های سنتی از ریزش موهای سر جلوگیری کرد.

بسیاری از مردان به دلیل تابش مستقیم نور خورشید بر روی پوست سرشان دچار ریزش مو می‌شوند، البته باید در نظر داشت که برخی از افراد به صورت ژنتیکی گرفتار طاسی می‌شوند. استرس، کمبود ویتامین B را می‌توان از جمله عواملی دانست که بر طاسی مردان اثراتی منفی دارد. مردهایی که از ریزش مو رنج می‌برند می‌توانند از روش‌های سنتی زیر برای رویش مجدد موهایشان استفاده کنند.
 ۱. گزنه
هورمون «دی هیدرو تستوسترون» عامل اصلی ریزش مو است که با استفاده از گیاه گزنه می‌توان از تبدیل شدن هورمون تستوسترون به دی هیدرو تستوسترون جلوگیری کرد. همچنین لازم به ذکر است که گزنه را می‌توان به صورت قرص و یا به صورت روغن مورد استفاده قرار داد.
 ۲. رزماری
رزماری با بهبود گردش خون باعث خون رسانی بیشتر به سر می‌شود. استفاده از این گیاه به صورت قطره می‌تواند در رشد مو کمک فراوانی کند. از طرفی استفاده از رزماری به همراه روغن زیتون موهای سفید را کاهش می‌دهد.
 ۳. نعناع
استفاده از روغن نعناع در رشد مو تاثیر بسزایی دارد، زیرا رشد فولیکول‌های مو را بهبود بخشیده و می‌تواند به عنوان معجزه‌ای برای رشد مو مورد استفاده قرار گیرد.
 ۴. آلوئه ورا
 این گیاه pH مو را به تعادل رسانده و رشد فولیکول‌های مو را دوچندان می‌کند. از این گذشته، منافذ پوست را باز کرده و بدین طریق در تسریع گردش خون در پوست سر تاثیر می‌گذارد.
 ۵. اسطوخودوس عادی
اسطوخودوس یکی از گیاهان شناخته شده است که نقش شگرفی در تقویت رشد موهای سر داشته و طاسی را سرکوب می‌کند.
این گیاه دارای خواص ضد باکتری است که می‌تواند تسکین‌دهنده باشد و در درمان ناراحتی‌های پوستی و عفونتی تاثیر فراوانی دارد.
به طور کلی استفاده منظم از روغن موی اسطوخودوس برای جلوگیری از ریزش مو بسیار مفید است.
 ۶. مالیدن روغن بادام به مو‌ها و پوست سر
این روغن گران‌قیمت برای پوست سر خیلی مغذی است و از بهترین روش‌های درمان ریزش مو در طب سنتی محسوب می‌شود.
 ۷. حجامت

پسرانی که ریزش مو در خانواده آن‌ها ارثی است و در بین اعضای خانواده و نزدیکانشان (پدر، برادر، عمو و دایی) طاسی وجود دارد، بهتر است از سنین نوجوانی سالی ۱ الی ۲ بار حجامت را در فصل بهار انجام دهند تا هیچگاه دچار ریزش مو نشوند و این کار را تا ۲۸ سالگی ادامه دهند. مردانی که ریزش مو در آن‌ها شروع شده و در حال پیشرفت است، باید در اولین فرصت حجامت کنند تا ریزش موی‌شان متوقف شود. این افراد بهتر است سالی دو بار حجامت در بهار تا سن ۲۸ سالگی و یک بار نیز حجامت سر را انجام دهند.