انواع اختلالات رفتاری کودکان و عوامل مؤثر در آن ها

دانلود مقاله انواع اختلالات رفتاری کودکان و عوامل مؤثر در آن ها تحقیق مقاله در مورد اختلالات رفتاری کودکان مقاله اختلالات رفتاری کودکان مقاله اختلالات رفتاری در کودکان تحقیق در مورد اختلالات رفتاری کودکان تحقیق اختلالات رفتاری کودکان انواع اختلالات رفتاری کودکان تعریف اختلالات رفتاری کودکان طبقه بندی اختلالات رفتاری کودکان پرسشنامه اختلالات رفتاری کودکان

Behavioral disorders of children and the factors affecting them

 

تحقیقی درباره ی «انواع اختلالات رفتاری کودکان و عوامل مؤثر در آن ها»

 

چکیده:
دوران کودکی از مهمترین مراحل زندگی است که در آن شخصیت فرد پایه ریزی و شکل می گیرد. بنابراین توجه به بهداشت روان در این مرحله نیز بسیار حیاتی و با اهمیت است. زیرا شناسایی و رفع اختلالات و مشکلات رفتاری و شخصیتی در سنین پایین کمک بسیار بزرگی در شکل گیری شخصیت سالم افراد در بزرگسالی محسوب می شود. منظور از اختلالات رفتاری، رفتارهای گوناگون افراطی، مزمن، انحرافی که گستره آن شامل اعمال تهاجمی یا برانگیختگی ناگهانی، ‌اعمال افسرده‌ گونه و گوشه ‌گیرانه می‌باشد و بروز آنها به دور از انتظار مشاهده ‌کننده است، به‌طوری که وی آرزوی توقف این‌گونه رفتارها را دارد. اغلب اختلالات رفتاری ناشی از کمبود توجه به دوران حساس کودکی است. این بی توجهی منجر به عدم سازش با محیط و بروز مشکلات رفتاری برای کودک می شود. عواملی مانند: فضای نامساعد خانوادگی، تاثیرات سوء فرهنگی و اجتماعی، تجربه‌های نامطلوب و شکست‌های پی در پی، عوامل وراثتی، عوامل محیطی، صنعتی شدن و تکنولوژی- ناکارآمدی تربیت سنتی، مسائل اقتصادی (رفاه و فقر)، مسائل سیاسی (مثل جنگ)، غافل شدن خانواده ها از مسائل تربیتی، رشد بسیار سریع امکانات رسانه ای و … در شکل گیری اختلالات دوران کودکی مؤثرند. این اختلالات به انواعی مانند: بیش‌فعالی- کمبود توجه، اوتیسم، اختلال سلوک، اختلال لجبازی- نافرمانی، فوبی‌ها (ترس‌های مرضی) و اختلال تیک قابل تقسیم می باشند. والدین‌ باید در هنگام‌ مواجهه‌ با اختلال‌ رفتاری‌ و روانی‌ کودکان برخوردی مناسب با او داشته باشند.
فهرست مطالب:
مقدمه
اهمیت و ضرورت شناخت اختلالات رفتاری
عوامل مؤثر در ایجاد اختلالات رفتاری
انواع اختلالات رفتاری کودکان
اختلال بیش‌فعالی – کمبود توجه
اختلال اوتیسم
اختلال سلوک
اختلال لجبازی – نافرمانی
اختلال تیک
فوبی‌ها (ترس‌های مرضی)
تأثیرات اختلالات رفتاری
الف. تأثیر بر هوش و پیشرفت تحصیلی
ب. تأثیر بر خصوصیات و سازش اجتماعی
ج. تأثیر بر رشد زبان
برخورد والدین ‌با اختلال‌ رفتاری ‌و روانی‌ کودکان
نتیجه گیری
فهرست منابع


فرمت فایل: WORD

تعداد صفحات: 13

پس از ثبت دکمه خرید و تکمیل فرم خرید به درگاه بانکی متصل خواهید شد که پس از پرداخت موفق بانکی و بازگشت به همین صفحه می توانید فایل مورد نظر خورد را دانلود کنید. در ضمن لینک فایل خریداری شده به ایمیل شما نیز ارسال خواهد شد. لینک دانلود فایل به مدت 48 ساعت فعال خواهد بود.


مطالب مرتبط