صفحه اصلی پرسش و پاسخ پشتیبانی تماس با ما
صفحه نخست  » دانلود رایگان  »  انار بهترین تصفیه کننده خون

انار بهترین تصفیه کننده خون


انار بهترین تصفیه کننده خون

خواص درمانى انار:
آب انار را بنوشید. براى صاف کردن صدا و رفع حکه و باز کردن رنگ پوست صورت نافع است، انار قابض است، انار مقوى کبد، نوع شیرین انار مقوى قلب است، یرقان و خفقان را درمان مى‏کند، انار بهترین تصفیه کننده خون است، سرفه گرم را تسکین مى‏دهد، ادرار را زیاد مى‏کند، در گرم مزاجان باعث نعوظ مى‏شود.

انار بهترین تصفیه کننده خون۲- آب ترش و شیرین انار را با ۱۰۰ گرم شکر مخلوط کنید. بخورید. انار مسهل صفرا و مقوى معده است، انار براى تب‏هاى صفراوى و جرب مفید است، انار ویار زن حامله و زردى رنگ صورت و خمارى را برطرف مى‏سازد.
۳- انار ترش و شیرین را با پیه داخل آن بکوبید و با قند بجوشانید و آب آن را بنوشید، از استفراغ جلوگیرى مى‏کند. کسانى که قبل از غذا استفراغ مى‏کنند باید قبل از غذا آن را بخورند.
4- با آب انار هر روز چند بار دهان را بشویید زخم‏هاى دهان را درمان مى‏کند.
۵- اگر پس از درمان یرقان هنوز رنگ چشم زرد است، آب انار ترش را در چشم بچکانید برطرف مى‏شود.
۶- هر شب کمى آب انار را با زهره گاو مخلوط نموده و در گوش بچکانید کرى را درمان مى‏کند.
۷- یک انار کامل را بسوزانید بعد نرم بسایید و با عسل مخلوط کنید و بر سینه و پشت ضماد کنید، سرفه‏اى که همراه با خون باشد را درمان مى‏کند.
۸- انار را شکافته و چند قسمت کنید و در سرکه بپزید بعد آن را بکوبید تا مثل خمیر شود سپس روى زخم و بمالید، زخم سفلیس و زخم آتشک را درمان مى‏کند.
۹- انار ترش را در آب کم بپزید بعد بکوبید و نیم‏گرم آن را ضماد کنید، زخم آلت را درمان مى‏کند.
۱۰- آب انار را در ظرف مسى قرمز و سفید نشده ریخته و بجوشانید و به بدن بمالید، خارش و جوش‏هاى خارش‏دار را درمان مى‏کند.
11- یک عدد سالم و آبدار انار را در کنار آتش ملایم بپزید، بعد خوب له کرده و ضماد نمایید و رویش را ببندید. چرک گوشه ناخن را برطرف مى‏سازد.
۱۲- اگر سر یک انار شیرین را سوراخ کرده و روى آتش ملایم بگذارید و به دفعات تا آنجا که گنجایش داشته باشد روغن بادام شیرین یا روغن بنفشه در آن ریخته تا جذب شود، سپس انار را فشار دهید و بمکید. براى رفع درد سینه و سرفه مزمن خشک بسیار نافع است.
۱۳- اگر داخل انار را خالى کرده و روغن گل سرخ در آن بریزید و بر آتش ملایم گذارید سپس چند قطره در گوش بچکانید براى درد گوش بسیار نافع است.

طبیعت انار: طبیعتى سرد و تر دارد.

ترکیب شیمیایى انار:
در هر ۱۰۰ گرم پولپ قرمزرنگ یا سفیدرنگ که اطراف دانه‏هاى انار را گرفته است در حالت خام،
آب ۸۲ گرم- پروتئین ۵/ ۰ گرم- مواد چرب ۳/ ۰ گرم- هیدرات‏هاى کربن 16 گرم- کلسیم 3 میلى‏گرم- رایبوفلاوین 03/ 0 میلى‏گرم- نیاسین 3/ 0 میلى‏گرم- فسفر 8 میلى‏گرم- آهن 3/ 0 میلى گرم- سدیم 3 میلى‏گرم- پتاسیم 259 میلى‏گرم- تیامین 03/ 0 میلى‏گرم.
در میوه انار ویتامین‏هاى‏C B 1 -B 2 -B 3 -B 6 چهار میلى‏گرم فراوان وجود دارد.

تذکر در مورد مصرف انار:
اسراف در خوردن انار غذا را در معده فاسد مى‏کند و معده را سست مى‏نماید و ایجاد نفخ مى‏کند مصرف زیاد انار ترش روده‏ها را خراش مى‏دهد به خصوص اگر ناشتا خورده شود ممکن است موجب التهاب روده‏ها شود. اگر انار با هسته خورده شود قابض است. انار ایجاد تشنگى مى‏نماید.انار نیروى جنسى را در سردمزاجان کاهش مى‏دهد و براى سردمزاجان مضر است.

مصلح انار: در اشخاص سردمزاج زنجبیل پرورده است.

تهیه و تنظیم: گروه بوعلی باب سلامتی
منبع: اسرار گیاهان دارویی
غذا درمانی