صفحه اصلی پرسش و پاسخ پشتیبانی تماس با ما
صفحه نخست  » علوم انسانی » مدیریت  »  مقاله درباره الفبای مدیریت زنجیره تامین (کالا و خدمات)

مقاله درباره الفبای مدیریت زنجیره تامین (کالا و خدمات)

دانلود مقاله درباره الفبای مدیریت زنجیره تامین (کالا و خدمات)
فهرست
مدیریت زنجیره تامین چیست ؟
نرم افزار شبکه تامین چه می کند ؟
آیا من نیاز دارم که قبل از نصب نرم افزار زنجیره تامین ، نرم افزار ERP را نصب کنیم ؟
هدف نهائی نرم افزار مدیریت زنجیره تامین چیست ؟
همکاری زنجیره تامین با شما چیست ؟
موانع سر راه نصب نرم افزار زنجیره تامین چیستند ؟
آیا از نرم افزاری استفاده کنم که تغییرات B2B ارائه می کند یا نرم افزار خودم را نصب می کنم ؟

آگهی دهندگان :
مدیریت زنجیره تامین چیست ؟
مدیریت زنجیره تامین ترکیبی از هنر و علم است که بدنبال ارتقاء و بهبود راهی است که شرکت شما مواد خامی را که برای ایجاد محصول یا انجام خدمت به آن نیاز دارد ، پیدا می کند ، تولیدکنندگانی که محصول را تولید می‌کنند یا خدمتی ارائه می دهند و آن را به مشتریان تحویل می دهند . موارد زیر پنج مورد از اجزاء اساسی مدیریت زنجیره تامین هستند .
طرح (پلان) – این بخش استراتژیک مدیریت زنجیره تامین است. شما به یک استراتژی برای مدیریت تمام منابعی که برای برآورده کردن تقاضای مشتری خواهان دریافت محصول یا خدمات شما ، نیاز دارید . یک بخش اعظم از کار برنامه ریی (طرح ریزی) تهیه و توسعه یکدسته معیار برای نظارت و کنترل زنجیره تامین به نحوی است که مقدار آن کافی بوده ، کم هزینه بوده و تحویل آن با کیفیت بالا باشد و دریافت آن برای مشتریان ارزش داشته باشد .
منبع : تامین کنندگانی را انتخاب کنید که کالاها و خدماتی را ارائه خواهد کرد که شما برای ایجاد محصول یا انجام خدمت تان به آن نیاز دارید . مجموعه‌ای از روندهای قیمت گذاری ، تحویل و پرداخت مربوط به تامین کنندگان را تهیه و توسعه دهید و معیارهایی برای نظارت و ارتقاء روابط ایجاد کنید . و همه این روندها را با هم یکجا جمع کنید تا لیست کالاها و خدماتی که از تامین کنندگان دریافت می کنید را مدیریت نمایید ، که این موارد شامل دریافت کردن محموله ها ، بازبینی آنها ، انتقال آنها به محل تسهیلات کارخانه ای خود و صدور اجازه پرداخت به تامین کنندگان می باشد .
ساخت : این مرحله ساختن (کارخانه ای)است . فعالیت های لازم برای تولید ، تست کردن ، بسته بندی و‌آمده سازی جهت تحول را در یک برنامه زمان‌بندی قرار دهید . به عنوان بخش که دارای بیشترین معیارهاست برای زنجیره تامین است ، در این بخش سطوح کیفیت بازده تولید و میزان تولید و بهره وری کارکنان را اندازه گیری کنید .
تحویل : این مرحله بخشی است که افراد دست اندرکار آن به عنوان لجستیک یاد می کنند (اقدامات تهیه و توزیع) دریافت سفارشهای مشتریان را متناسب و تعدیل کنید ، شبکه ای برای انبار کردن کالا تهیه کرده و توسعه دهید ، بسته‌های حمل را برای فراهم کردن محصولات جهت ارائه به مشتری را چیده و مرتب نمائید و یک سیستم صدور فاکتور رابرای دریافت پرداختهای مشتریان تنظیم کنید .
بازگشت : بخش مسئله ساز زنجیره تامین . شبکه ای برای دریافت کردن محصولات معیوب یا اضافی بازگشت شده از سوی مشتریان و جهت پشتیبانی که با محضولات تحویل شده مشکل دارند ، ایجاد کنید .
برای آگاهی از طرح مشروح تر (دارای جزئیات بیشتر) مربوط به این مراحل ، به وب سایل مربوط به هیئت C زنجیره تامین در آدرس http:www.supply-chain.org مراجعه کنید .

نرم افزار مدیریت زنجیره تامین چه کاری انجام می دهد ؟
نرم افزار مدیریت زنجیره تامین احتمالاً گروه نرم افزار عملیاتی می باشد در سطح کره زمین ، دارای بیشترین اجزاء خرد و تقسیمات زیاد است . هر یک از پنجگام زنجیره تامین که پیش از این به آن اشاره شد از چندین دو جین وظایف خاص تشکیل شده اند ، که بسیاری از آنها دارای نرم ازار خاص خود می باشند . برخی از فروشندگان بزرگ هستند که اقدامات به گردآوردن و جفت و جور کردن قطعه های مختلف نرم افزاری با هم و زیر یک سقف هستند ، اما هیچکدام دارای یک بسته نرم افزاری کامل نیستند . تلفیق و ترکیب قطعات نرم افزارهای مختلف ، با هم می تواند یک کابوس آزاردهنده باشد . اتفاقاً بهترین راه فکر کردن درباره نرم افزار زنجیره تامین این است که آنرا به دو گروه نرم افزاری که بتواند به شما در سطح ریزی زنجیره تامین کمک کند و نرم افزاری که به شما در جهت اجرای خود مراحل زنجیره تامین کمک می‌کند ، جدا کنید .
نرم افزار طرح ریزی زنجیره تامین (SCP) از الگوریتم های ریاضی ذهنی و تخیلی استفاده می کند تا به شما کمک کند که روانی و کارایی زنجیره تامین کم کردن حجم دفتر دارایی خود را میسر ساخته ، بهبود و ارتقاء دهید . نرم افزار طرح ریزی زنجیره تامین در مورد میزان دقتش به وجود اطلاعات بستگی دارد . مثلاً اگر شما یک سازنده کالاهای مصرفی بسته بندی شده هستید اگر نتوانید عملیات طرح ریزی تان را به دقت تغذیه اطلاعاتی کنید ، و نتوانید اطلاعات روز آمد شده ای درباره سفارش های مشتری مربوط به مشتریان جزء خود را داشته باشید ، یا از داده های مربوط به فروش از فروشگاه های مربوط به مشتریان جزء تان ، ظرفیت ساختن و تولید و توانایی تحویل ، داشته باشید‌ ، انتشار نداشته باشید که عملیات طرح ریزی تان خیلی دقیق باشد . برای تمام پنج مرحله عمده زنجیره تامین که پیش از این شرح داده شدند ، عملیات طرح ریزی ، موجود و در دسترس می باشد . با ارزش‌ترین مورد از نظر استدلالی (و پیچیده ترین و مستعدترین برای ارتکاب خطا) ، مورد طرح ریزی تقاضاست ، که تعیین می کند چه مقدار محصول شما برای برآورده کردن تقاضا های مشتریان مختلف خود تولید خواهید کرد .
نرم افزار اجرایی زنجیره تامین (SCE ) برای اتوماتیک کردن گامهای مختلف زنجیره تامین در نظر گرفته شده است . کاربر با این نرم افزار به اندازه مسیریابی الکترونیکی سفارشها از واحدهای تولیدی شما به سوی تامین کنندگان کالایی که برای تولید محصولات خودتان به آن نیاز دارید ، ساده و آسان است .


تعداد صفحات : 17 | فرمت فایل : WORD

بلافاصله بعد از پرداخت لینک دانلود فعال می شود