صفحه اصلی پرسش و پاسخ پشتیبانی تماس با ما
صفحه نخست  » اقدام پژوهی  »  اقدام پژوهی چگونه میتوانم خلاقیت را در بین معلمان پرورش دهم

اقدام پژوهی چگونه میتوانم خلاقیت را در بین معلمان پرورش دهم

دانلود اقدام پژوهی چگونه میتوانم خلاقیت را در بین معلمان پرورش دهم
چکیده
معلم و نقش او در ایجاد زمینه های تجربی و عمل یادگیرنده اهمیت خاص دارند . چگونه یک معلم مبتکر و خلاق می تواند کوشش کند، خلاقیت را در دانش آموزان بازشناسی و تشویق کند و فرصت هایی برای بروز آن فراهم کند.
معلم و نقش او در ایجاد زمینه های تجربی و عمل یادگیرنده اهمیت خاص دارند . چگونه یک معلم مبتکر و خلاق می تواند کوشش کند، خلاقیت را در دانش آموزان بازشناسی و تشویق کند و فرصت هایی برای بروز آن فراهم کند. این بخش،پیشنهادهای ویژه ای برای فراهم کردن چنین فرصت هایی ارائه می دهد . معلم خلاق کسی است که سؤالات غریب « غیرمعمول» و « عجیب» دانش آموزان را نادیده نمی گیرد. ( بسیاری از اوقات می بینیم که به دانش آموزانی که سئوالات غیرعادی می کنند گفته می شود « ساکت باش» و برو و خودت آن را پیدا کن. دانش آموزان از طرح سئوالاتی که معلم را دچار زحمت می کنند لذت می برند

مقدمه
نظام آموزشی ما برای پرورش خلاقیت کودکان و نوجوانان نیازمند تحول اساسی است و معلمان از عناصر کلیدی این نظام هستند. به همین دلیل برنامه ای برای آموزش خلاقیت معلمان تدوین گردید تا شناخت، نگرش و مهارتهای لازم را برای پرورش خلاقیت دانش آموزان کسب کنند. برنامه آموزش خلاقیت را که مجری تحقیق بر اساس تئوری های علمی طراحی کرده، در پژوهش مورد بررسی قرار گرفته است و تاثیر مثبت آن بر دانش، نگرش و مهارت معلمان تایید شده است. پژوهش حاضر فاز دوم همان پژوهشی است که به منظور بررسی تاثیر برنامه آموزش خلاقیت معلمان بر روی دانش آموزان آنها طراحی شده است. در این پژوهش تاثیر برنامه آموزش خلاقیت معلمان بر خلاقیت، خودپنداره و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان آنها با روش نیمه تجربی و از طریق طرح سالمون انجام گرفته است. لذا معلمان و دانش آموزان آنها به دو گروه آزمایشی و گواه و هر گروه نیز به دو گروه تقسیم شدند. دانش آموزان یک گروه آزمایشی و یک گروه گواه پیش آزمون دریافت داشتند و سپس هر دو گروه آزمایشی معلمان در دو دوره شرکت کرده و برنامه آموزش خلاقیت به آنها ارایه شد. آنها نیز پس از آشنایی با برنامه و کسب مهارتهای لازم به اجرای برنامه در کلاس خویش پرداختند.
پس از پایان دوره، هر چهار گروه آزمایشی و گواه آزمون نهایی را دریافت کردند. تحلیل آماری اطلاعات به دست آمده فرضیه اول مبنی بر تاثیر برنامه آموزشی خلاقیت معلمان بر افزایش خلاقیت دانش آموزان آنها را تایید کرد. فرضیه دوم مبنی بر تاثیر برنامه آموزش خلاقیت بر خودپنداره دانش آموزان آنها رد شد و فرضیه سوم مبنی بر تاثیر برنامه آموزش خلاقیت در پیشرفت تحصیلی دانش آموزان آنها تایید شد. بنابراین برنامه آموزش خلاقیت معلمان را می توان به عنوان الگویی مناسب برای پرورش خلاقیت و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان در مدارس سطح کشور مورد استفاده قرار گیرد.

فهرست مطالب
چکیده ۲
مقدمه ۲
بیان مساله ۳
شواهد یک ۳
گرداوری اطلاعات ۳
انتخاب راه حل ۵
اعتبار بخشی راه حل ها ۵
اجرای راه حل ۶
شواهد دو ۸
نتیجه گیری ۸
پیشنهادات ۹
منابع ۹


تعداد صفحات : 11 | فرمت فایل : WORD

بلافاصله بعد از پرداخت لینک دانلود فعال می شود