صفحه اصلی پرسش و پاسخ پشتیبانی تماس با ما
صفحه نخست  » اقدام پژوهی  »  اقدام پژوهی چگونه توانستم روخوانی دانش آموزان ادبیات فارسی بهبود ببخشم

اقدام پژوهی چگونه توانستم روخوانی دانش آموزان ادبیات فارسی بهبود ببخشم

اقدام پژوهی چگونه توانستم روخوانی دانش آموزان ادبیات فارسی بهبود ببخشم
چکیده:
برای بهبود روخوانی دانش آموزان و تقویت مهارت خواندن در آنان، که خود دارای سه بخش کتاب خوانی، صامت خوانی و خواندن ترکیب‌های وصفی و اضافی است و پایه‌ی اصلی سه مهارت دیگر یعنی: گوش دادن، تفکر و نقد کردن محسوب می‌گردد

مقدمه
مشکلات خواندن یکی از اساسی‌ترین مشکلاتی است که کودکان دچار اختلالات یادگیری با آن مواجه هستند. این دانش آموزان اکثراً مشکلاتی در جهت یابی فضایی٬تشخیص جهات مختلف٬توالی حروف و کلمات وهماهنگی چشم و دست دارند. در واقع خواندن ٬فرایند رشد تکلم و زبان است. بدین معنا که فعالیت خواندن از زمانی آغاز می‌شود که کودک اولین کلمات را برای بیان مقاصد خود به کار می‌برد. در این هنگام کودک با دیدن یا لمس کردن شیء و یا تصاویر ٬آن کلمه و یا نماد برایش تداعی می‌شود و در حقیقت مجموعه ای از صداها جایگزین اشیاء ٬تصاویر و مفاهیم آن‌ها می‌شوند. پس از تجربه کافی در این زمینه و با آغاز سن رفتن به مدرسه و برخورداری از آموزش‌های لازم ٬مرحله ارتباط دادن کلمات و صداها با نمادهای نوشتاری شروع می‌شود.

فهرست
چکیده: ۵
مقدمه ۵
توصیف وضع موجود ۶
وضع مطلوب ۶
راه کارهایی جهت بهبود قدرت تکلم دانش آموزان: ۷
گردآوری اطلاعات شواهد ۱ ۷
تمرین های پیشنهادی برای تقویت مهارت نوشتن عبارتند از : ۹
بررسی علل ضعف ۱۱
راهکارهای پیشنهادی وعملی برای جلوگیری وبرطرف شدن ادبیات فارسی ۱۲
منابع ۱۵


تعداد صفحات : 15 | فرمت فایل : WORD

بلافاصله بعد از پرداخت لینک دانلود فعال می شود