صفحه اصلی پرسش و پاسخ پشتیبانی تماس با ما
صفحه نخست  » اقدام پژوهی  »  اقدام پژوهی چگونه توانستم دانش آموزان را به پژوهش در درس علوم و دروس دیگر تشویق و ترغیب کنم؟

اقدام پژوهی چگونه توانستم دانش آموزان را به پژوهش در درس علوم و دروس دیگر تشویق و ترغیب کنم؟

دانلود اقدام پژوهی چگونه توانستم دانش آموزان را به پژوهش در درس علوم و دروس دیگر تشویق و ترغیب کنم؟

چکیده
انسان از سرآغاز زندگی، یعنی از زمانی که چشم به جهان می گشایدبا سؤالات فراوانی رو به رو می‌شود و تا زمانی که چشم از جهان فرو می‌بندد، در جست و جوی یافتن پاسخ آن‌هاست. پژوهش، زمینه ساز رشد و توسعه پایدار جامعه است. یکی از زیر بناترین فعالیت‌ها در امر پویایی وپیشرفت هرجامعه، پرداختن به فعالیت‌های پژوهشی، به ویژه در مراکز علمی و فرهنگی است (رشد معلم، آذر ۸۲) در طول تاریخ، انسان همواره کوشیده است تجارب و یافته‌های خود را به فرزندان و نسل آینده منتقل کند. این نیاز به آموزش و یادگیری، سبب بقای جوامع بشری شده و بدین سان، فرهنگ سازی وحفظ آن، جزء لاینفک آرمان‌های انسانی و شناسنامه انسان گردیده است. در جوامع نخستین، یاددادن و یاد گرفتن به شیوهٔ سنتی و از طریق باز سازی تجارب انجام می‌شد و به صورت اطلاعات مورد نیاز، در عرصهٔ زندگی حفظ می‌گردید و گسترش می‌یافت. در نتیجه، مردم کمتر به فکرتوسعه بودند. در حالی که در دهه‌های گذشته، پیشرفت‌های مهمی صورت گرفته و تقریباً اکثر ابداعات، مربوط به یک صد سال گذشته است. تولید و گسترش سرسام آور اطلاعات، دانش و کسب مهارت در علوم، وظایف نسل امروز را در مقایسه با نسل گذشته، افزون تر ساخته است. تجارب بیش از هشتادوشش میلیارد انسان، دست آوردهای ارزنده ای است که باید نسل آینده را برای کشف حقیقت و شناسایی خالق هستی یاری دهد. امروزه از آموزش به مثابه یک فرایند منظم یاد می‌شود که به موجب آن، اطلاعات، مهارت‌ها و نگرش‌های دانش آموزان تقویت می گرددو گسترش می‌یابد. دراین فرایند، انباشت اطلاعات مورد نظر نیست. و به تولید و گسترش اطلاعات و مهارت‌ها توجه می‌شود. (منوچهر فضلی خانی، راهنمای علمی روش‌های مشارکتی و فعال در فرایند تدریس) تحقیق و پژوهش در تعلیم و تربیت، به مجموعه فعالیت‌هایی اطلاق می‌شود که از طریق آن و با عنایت به اصول و روش‌های علمی، پدیده آموزشی وتربیتی، مورد پژوهش قرار می‌گیرد و هدف آن کشف اصول کلی یا تفسیر رفتاری است که از آن برای تبیین، کنترل و پیش‌بینی رویدادهای آموزشی استفاده می‌شود. ( دلاور، علی (۱۳۷۵) – روش تحقیق در روانشناسی و علوم تربیتی)

مقدمه
توصیف وضع موجود
این جانب زهره مزیدی، دارای لیسانس رشته علوم تجربی، مدت ۱۹ سال ه است که در خدمت آموزش و پرورش هستم. در سال ۹۲-۹۱ بعنوان دبیر علوم تجربی در مدارس دخترانه شهرستان علی آبادکتول مشغول به خدمت بودم.

فهرست مطالب
چکیده ۵
مقدمه ۷
بیان مسئله ۷
شواهد ۱ (گرد اوری اطلاعات ) ۸
اهمیت تحقیق : ۱۰
روش علمی چیست؟ ۱۳
انگیزه: ۱۴
نتیجه تحقیق: ۲۲
یافته ها: ۲۵
تحلیل و تفسیر داده ها: ۲۵
اجرای طرح و نظارت بر آن: ۲۶
ارزیابی تأثیر اقدامات وتعیین اعتبار: ۲۸
راهکارها : ۳۰
منابع : ۳۱


تعداد صفحات : 32 | فرمت فایل : WORD

بلافاصله بعد از پرداخت لینک دانلود فعال می شود