اقدام پژوهی چگونه توانستم دانش آموزان را به نظم و انضباط علاقه مند کنم

دانلود اقدام پژوهی چگونه توانستم دانش آموزان را به نظم و انضباط علاقه مند کنم

دانلود اقدام پژوهی چگونه توانستم دانش آموزان را به نظم و انضباط علاقه مند کنم
چکیده
در تعلیم و تربیت کودکان انضباط همیشه مورد توجه بوده ، ولی در اینکه این انضباط چگونه باید باشد و چگونه می توان آن را آموزش داد عقاید متفاوت است .
«هدف از انضباط این است که کودک را قادر به سازش با قوانین و مقرراتی که فرهنگ یک گروه پذیرفته است بنماید ، به طوری که رفتار خود را با توقعات و خواستهای گروه اجتماعی که در آن زندگی می کند هماهنگ نماید» (بدری مقدم ، ۱۳۷۹)
در مواردی که رفتار فرد در جهتی بر خلاف مقررات و قوانین گروه ، یعنی بر خلاف انتظار و توقعات آنهاست او را فردی بی انضباط می نامند . البته وقتی در آموزشگاه از انضباط صحبت می شود مراد نظم و ترتیب و سکوت دانش آموزان نیست ، بلکه معنی وسیعتری مورد نظر است به این معنی که انضباط باید منجر به انگیزش جهت حفظ مقررات شود و به صورت عادت درآید .
یکی از مشکلاتی که معلمان و اولیای آموزشگاهها با آن مواجه هستند بی انضباطی و عدم رعایت مقررات از طرف دانش آموزان است .

مقدمه
برای اینکه انسان بتواند در اجتماع زندگی کند باید رفتار اجتماعی را بیاموزد به این معنی که رفتارش باید مورد قبول اجتماع باشد . یکی از راههای اجتماعی شدن و مورد قبول قرار گرفتن رعایت انضباط و مقرراتی است که در اجتماع حکمفرماست .
مقررات و قوانینی انضباطی رفتار را تحت کنترل درمی آورد و چون این کنترل اغلب مانع انجام خواسته های کودکان می شود ، گاهی موجب خشم و عصبانیت آنها می گردد .

فهرست مطالب
چکیده ۱
مقدمه ۲
بیان مساله ۲
شواهد یک ۳
جمع آوری اطلاعات ۴
انتخاب راه حل ۵
اعتبار بخشی راه حل ها ۵
اجرای راه حل ها ۷
شواهد دو: ۸
نتیجه گیری : ۹
پیشنهادات ۱۰
منابع ۱۱


فرمت فایل: WORD

تعداد صفحات: 13

پس از ثبت دکمه خرید و تکمیل فرم خرید به درگاه بانکی متصل خواهید شد که پس از پرداخت موفق بانکی و بازگشت به همین صفحه می توانید فایل مورد نظر خورد را دانلود کنید. در ضمن لینک فایل خریداری شده به ایمیل شما نیز ارسال خواهد شد. لینک دانلود فایل به مدت 48 ساعت فعال خواهد بود.


مطالب مرتبط