صفحه اصلی پرسش و پاسخ پشتیبانی تماس با ما
صفحه نخست  » اقدام پژوهی  »  اقدام پژوهی چگونه توانستم حجاب و عفاف در بین دانش آموزان گسترش دهم

اقدام پژوهی چگونه توانستم حجاب و عفاف در بین دانش آموزان گسترش دهم

دانلود اقدام پژوهی چگونه توانستم حجاب و عفاف در بین دانش آموزان گسترش دهم
چکیده
مقوله بی حجابی امروز به یک معضل کاملاً مشهود در جامعه درآمده است معضلی که فقط برای افراد بی‌حجاب مشکل ایجاد نمی‌کند؛ در واقع آسیب‌هایی که از بی‌حجابی ناشی می‌شود، تمام اعضای جامعه در بر می‌گیرد. حجاب و عفاف که یک دستور دینی است از مسائل مهم و کلیدی جامعه ماست و با بسیاری از مسائل پیوند خورده و دارای ابعاد سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی شده است. کالبد «حجاب» به روح «عفاف» نیازمند است و روح عفاف نیز بدون کالبد حجاب, قابل تصور و بروز و اثر آفرینی نیست, عفاف به عنوان سازنده‌ی لایه‌های زیرین حجاب, یعنی پارسایی, خویشتن داری و شرم سازنده وحجاب به عنوان لایه‌های رویین عفاف است که وجه مرئی _ ظهور یافته همان پارسایی وخویشتن داری را نشان می‌دهد و این دو, توامان به زن فرصت می‌دهد تا با حیثیت انسانی خود در جامعه ظاهر شود و با آن تعامل پیدا کند.

مقدمه
بى تردید یکى از مهم‌ترین دغدغه‌هاى اصلى نظام مقدس جمهورى اسلامى، بسط و گسترش فرهنگ ناب محمدى صلی الله علیه و آله در جامعه به خصوص در میان دانش آموزان به عنوان آینده سازان این مملکت بوده و هست. مساله حجاب نیز به عنوان یکى از ارکان اصلى حفظ عفت عمومى در جامعه، همواره مورد بحث و نظر کارشناسان مختلف بوده است.
بسیاری از دختران و زنان هنوز در پاسخ به این سؤال که چرا زنان باید حجاب داشته باشند؟ به جواب روشنی دست نیافته و این عامل و بسیاری از عوامل فرهنگی، محیطی و… موجب شده است تا غافلانه و ناآگاهانه به ارزش حجاب خویش پی نبرده و دلیلی برای رعایت این دستور الهی نیابند و کم کم به سوی بدحجابی سوق داده شوند. این پژوهش در پی آن است که با بیان فلسفه و چرایی حجاب و پاسخ به شبهاتی که برای بسیاری از دختران در رابطه با حجاب پیش آمده است، دلایل روشن انجام این فریضه الهی را بیان نماید و موجبات امر به معروف و نهی از منکر بسیاری از بدحجابان را فراهم نماید.
متأسفانه مسئله حجاب و «بدحجابى» به یکى از معضلات اجتماعى بدل شده است.. پوشش زنان از آنجا رنگ یک معضل اجتماعى به خود گرفت که از طرفى مسئولان بر سر تعریف حجاب خوب و بد با هم به توافق نمی‌رسند و از سوى دیگر حجاب خوب خیلى وقت‌ها در عمل غیرقابل استفاده است.

فهرست
چکیده ۵
مقدمه ۶
توصیف وضع موجود ۷
اهمیت و ضرورت پژوهش ۹
گردآوری اطلاهات شواهد ۱ ۱۰
تجزیه تحلیل داده ها ۱۴
نهادینه کردن حجاب در دانش آموزان ۱۸
نتیجه گیری ۱۹
منابع ۲۰


تعداد صفحات : 20 | فرمت فایل : WORD

بلافاصله بعد از پرداخت لینک دانلود فعال می شود