صفحه اصلی پرسش و پاسخ پشتیبانی تماس با ما
صفحه نخست  » اقدام پژوهی  »  اقدام پژوهی پیشگیری از رفتارهای نادرست و نامطلوب دانش آموزان در کلاس

اقدام پژوهی پیشگیری از رفتارهای نادرست و نامطلوب دانش آموزان در کلاس

دانلود اقدام پژوهی پیشگیری از رفتارهای نادرست و نامطلوب دانش آموزان در کلاس
چکیده
توانایی اداره وهدایت کلاس، بخش مهمی ازکار هرمعلم وکلاس ونیزبسترمناسبی برای یادگیری است. به نظر میرسدمعلم برای اداره مطلوب ومنظم کلاس درس به دومهارت احتیاج دارد: یکی، برقراری ارتباط موثرومثبت بادانش آموزان ودیگری، مدیریت کلاس.
این مدیریت باعث تسهیل امراموزش وکاهش رفتارهای نامطلوب دردانش اموزان می‌شود. برای کمک به معلمان برای ایجادجوی آرام ومطلوب درکلاس، چهارراهبرد پیشنهادمیشود:
الف) پیشگیری ازرفتارهای نامطلوب دانش آموزان درکلاس،
ب) برقراری ارتباط موثر و مثبت با دانش آموزان،
ج) استفاده از روش یادگیری مشارکتی در کلاس
د) فرا هم کردن جو مثبت و مطلوب برای یادگیری و آموزش.

واژگان کلیدی: دانش آموزان – رفتار مطلوب – ارتباط مؤثر

مقدمه
کلاس درس محیطی است که دران برقراری ارتباط ومدیریت پیچیده است وگاهی حوادث غیرقابل پیش بینی اتفاق می افتدکه باانهاروبرو می‌شود. بنابراین توجه ویژه معلم به مسایلی که موجب قطع توجه وارتباط آموزش درکلاس می‌شود، لازم است.
بدیهی است، دانش آموزان نیازهایی دارندکه معلمان بایدبه آنهاتوجه کنندولی ممکن است گستاخی یک دانش آموز وبی توجهی معلم به آن، باعث شودکه دانش آموزان دیگرفکرکنندکه معلم توانایی اداره کلاس راندارد، بخصوص اگراین بی توجهی‌ها تکرار شود، ممکن است به افزایش بروز رفتارهای نامطلوب دردانش آموزان کمک کند.
بنابراین اگرمعلم احساس کندکه گرایش‌های مختلف رفتاری درکلاس وجوددارد، بایدسعی کند ماهیت عمومی آن‌ها رابشناسد.
اوبایدبرای مواجهه بابعضی رفتارهای نامطلوب دانش آموزان وپیشگیری ازآنها آماده شود، درتغییررفتارونگرش آن‌ها تلاش نمایدودرباره تاثیرتصمیم گیری‌های درازمدت خود دوراندیشی کند.

اهداف:
۱٫ هدف عملی، که پیشگیری از بروز رفتار نامطلوب بهتراز بروزواقدام به تغییران رفتار است.
۲٫ هدف انسانی، معلم، دانش اموزان راافرادی که هم یادگیرنده اندوهم انسان می‌پذیرد، بنابراین، خودرامسول اصلاح وبرطرف کننده مشکلات انها می‌داند. به طور کلی، پیشگیری بهتر ازدرمان است.

فهرست مطالب
پیشگیری از رفتارهای نادرست و نامطلوب دانش آموزان در کلاس
چکیده ۶
مقدمه ……….. …۷
اهداف ۸
توصیف وضعیت موجود ۱۰
گردآوری اطلاعات (شواهد اول) ۱۱
تجزیه و تحلیل داده‌ها ۱۱
خلاصه یافته‌های اولیه ۱۱
چگونگی ایجادراه حل‌ها ۱۲
گردآوری اطلاعات (شواهد دوم) ۱۵
نتیجه گیری ۱۷
منابع و پیشینه‌های مورد استفاده ۱۹


تعداد صفحات : 20 | فرمت فایل : WORD

بلافاصله بعد از پرداخت لینک دانلود فعال می شود





هشتگ : , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,