اقدام پژوهی نقش معلم در کاهش کمرویی دانش آموزان

دانلود اقدام پژوهی نقش معلم در کاهش کمرویی دانش آموزان
چکیده
کودکان سرمایه‌های ارزشمند و سازنده آینده جامعه هستند. آموزش و پرورش در دورهٔ کودکی که زمان شکل گیری شخصیت و ایجاد عادات مختلف و پیشگیری از بروز مشکلات آینده فرد در جامعه را بنا می‌نهد، و سپس حرکت مملکت را مشخص می‌سازد. توجه به مسائل و مشکلات کودکان و نوجوانان باعث پیشرفت و ترقی جامعه می‌شود، و غفلت در رفع مشکلات آنان، خسارات جبران ناپذیری به بار می‌آورد.
از این رو سرمایه گذاری و برنامه ریزی در این زمینه از حساس‌ترین و مهم‌ترین وظایف مسئولان جامعه است، و باید از اولویت ویژه ای برخوردار باشد. (عبدالله شفیع آبادی-۱۳۷۲-۱)

واژگان کلیدی: دانش آموز – معلم – کمرویی – پیشرفت

مقدمه
در بسیاری از کلاسهای درسی، دانش آموزانی دیده می‌شوند کع آرام، کمرو و خجالتی هستند. این افراد در زندگی روزمهی خود اغلب اوقات با اعضاء خانواده و همسالان آشنا بازی می‌کنند. و از غریبه‌ها اجتناب می‌ورزند. شرم و خجالت این افراد ممکن است آن‌ها را از اکتساب مهارت‌ها و آمادگی‌های لازم برای بسیاری از فعالیت‌هایی که همسالانشان از آن لذت می‌برند و یا اصولاً برای رشد شخصیت آن‌ها ضروری است، بازدارد. ارزیابی والدین و معلمین از این گروه متفاوت است.
بعضاً آن‌ها را دانش آموزانی بی آزار و خوب می‌شناسند و گاه ممکن است با حالت دلسوزانه به آن‌ها بنگرند و با این گونه رفتارآن ها را غیر عادی تلقی کنند، لیکن در مقایسه با اختلالات رفتاری دیگر کمتر اتفاق می‌افتد که این گروه افراد به عنوان موارد حاد مشکلات کلاس و مدرسه بر شمرده شوند.
این دانش آموزان گرچه برای معلم و همکلاسی‌های خود مشکلی ایجاد نمی‌نمایند، ولی ممکن است به علت رنج ناشی از احساس نا امنی و بی کفایتی در خود، یکی از ناشادترین کودکان باشند. اگر در مورد رفتار غیر اجتماعی آنان چاره ای اندیشیده نشود این کودکان احتمالاً در معرض بیماری‌های روانی قرار حواهند گرفت

فهرست مطالب
چکیده ۱
مقدمه ۲
بیان مسئله ۳
توصیف وضعیت موجود ۳
اهداف تحقیق ۴
سؤالات تحقیق ۴
فرضیه های تحقیق ۵
تعاریف عملیاتی ۵
ادبیات و پیشینه تحقیق ۶
پیشینه نظری : ۶
عمومیت آن : ۶
سنین کمرویی ۷
آثار و نشانه های کمروی ۸
نگرانی و تشویش ۹
انزواجوئی مثبت: ۱۰
ریشه و علل کمرویی : ۱۰
عوامل اجتماعی: ۱۲
خطرات مهم تر: ۱۵
شکست های تحصیلی ۲۳
روش تحقیق ۲۶
تجزیه و تحلیل نتایج ۲۶
پیشنهادات ۲۷
فهرست منابع ۲۸


فرمت فایل: WORD

تعداد صفحات: 32

پس از ثبت دکمه خرید و تکمیل فرم خرید به درگاه بانکی متصل خواهید شد که پس از پرداخت موفق بانکی و بازگشت به همین صفحه می توانید فایل مورد نظر خورد را دانلود کنید. در ضمن لینک فایل خریداری شده به ایمیل شما نیز ارسال خواهد شد. لینک دانلود فایل به مدت 48 ساعت فعال خواهد بود.


مطالب مرتبط