صفحه اصلی پرسش و پاسخ پشتیبانی تماس با ما
صفحه نخست  » اقدام پژوهی  »  اقدام پژوهی تقویت انشا و تقویت املا به کار عملی

اقدام پژوهی تقویت انشا و تقویت املا به کار عملی

دانلود اقدام پژوهی تقویت انشا و تقویت املا به کار عملی
 چکیده
در پایه چهارم دو درس ریاضی و فارسی (قرائت فارسی و املای فارسی) کلیدی هستند و بیشترین ساعات به این دو درس اختصاص می یابد و از بین دو درس ذکر شده درس فارسی از اهمیت دو چندانی برخوردار می باشد.
پس از مطالعه نمرات و بحث با معلم پایه چهارم و والدین، راه های متعددی جهت تقویت املای آنان مورد بررسی قرار گرفت.
خوشبختانه بعد از بیست جلسه دانش آموزان مشکل دار, طوری پیشرفت کردند که معلم پایه چهارم باورشان نمی شد که این دانش آموزان, همان دانش آموزان بیست روز پیش هستند. شرکت در بحث های کلاس, پیشرفت در سایر نتیجه تقویت آنها در درس املا بود. جهت تشویق دانش آموزانی که پیشرفت حاصل نموده اند مدیر مدرسه جوایزی را به آنان داد. اولیای دانش آموزان هم خیلی خوشحال بودند و حتی یکی از اولیا که بیسواد بود تصمیم گرفت که کلاس فشرده ای هم برای او جهت سواد آموزی بصورت خصوصی در نظر گرفته شود.

 مقدمه:
توصیف وضعیت موجود
اینجانب ……………. با کدپرسنلی …………… دارای مدرک …………، مدت ………………. است که در خدمت آموزش و پرورش می باشم. در سال جاری بعنوان معلم پایه چهارم دبستان ………… مشغول به خدمت هستم.
مقطع ابتدایی زیر بنای مقاطع دیگر تحصیلی می باشد و در مقطع ابتدایی نیز پایه چهارم جزء پایه های مهم می باشد و هر چقدر دانش آموزان در این پایه بهتر آموزش ببینند در پایه های دیگر راحت تر هستند و بالعکس؛ در پایه چهارم دو درس ریاضی و فارسی (قرائت فارسی و املای فارسی) کلیدی هستند و بیشترین ساعات به این دو درس اختصاص می یابد و از بین دو درس ذکر شده درس فارسی از اهمیت دو چندانی برخوردار می باشد. طوری که بدون یادگیری درس فارسی, یادگیری دروس دیگر تقریباً غیر ممکن می باشد.
چندین بار بود که آموزگار پایه چهارم از وضعیت تحصیلی دو دانش آموز ابراز نگرانی می کرد و آنان را در حد دانش آموزان پایه اول هم نمی دانست. از عدم پیشرفت تحصیلی آنان صحبت می کرد؛ مدیر مدرسه با اولیای دانش آموزان ذکر شده, مشاوراتی را بعمل آورد. قرار شد آنان به فرندان خود کمک کنند و همگام با معلم درس ها را تکرار و تمرین کنند.
بعد از گذشت یک ماه, متاسفانه پیشرفتی حاصل نشد در جلسه شورای معلمان وضعیت دانش آموزان ذکر شده مورد بحث قرار گرفت. پیشنهادهایی ارائه گردید بنده را مامور رسیدگی به این دانش آموزان نمودند, من هم با بررسی نمرات سال گذشته آنان و مشاوره با والدین و معلم پایه چهارم آنان مطالبی را جمع آوری نمودم.

 فهرست مطالب
چکیده ۶
مقدمه : ۷
توصیف وضعیت موجود ۷
تجزیه و تحلیل اطلاعات ۸
خلاصه یافته های اولیه ۸
انشا و انواع آن ۸
گرد آوری اطلاعات ( شواهد ۲ ) ۱۴
نتیجه گیری ۱۶
منابع و ماخذ ۱۷


تعداد صفحات : 16 | فرمت فایل : WORD

بلافاصله بعد از پرداخت لینک دانلود فعال می شود