صفحه اصلی پرسش و پاسخ پشتیبانی تماس با ما
صفحه نخست  » فنی و مهندسی  »  اصول برنامه نویسی اسمبلی Assembly language

اصول برنامه نویسی اسمبلی Assembly language

دانلود مقاله اصول برنامه نویسی اسمبلی Assembly language تحقیق مقاله در مورد زبان اسمبلی مقاله زبان ماشین و اسمبلی مقاله در مورد اسمبلی تحقیق در مورد زبان اسمبلی تحقیق درباره ی زبان اسمبلی تحقیق زبان ماشین و اسمبلی تحقیق درباره اسمبلی تحقیق زبان ماشین اسمبلی تحقیق در مورد اسمبلی تحقیق درباره زبان اسمبلی تحقیق در مورد زبان ماشین اسمبلی

Assembly language programming

موضوع : تحقیق اصول برنامه نویسی اسمبلی Assembly 
CPU تراشه enCorRe دستور پشتیبانی می‌کند. همه برنامه‌ها باید از این ۳۷ دستور استفاده کنند. سیپرس یک مترجم مجانی ارائه می‌دهد که کدهای اسمبلی را که شما می‌نویسید به فایل‌های موضوع، که به منظور برنامه‌ریزی در EPROM تراشه تهیه می‌شوند، تبدیل می‌کند. اگر ترجیح دهید که در C برنامه‌نویسی کنید، سیپریس یک مفسر C نیز پیشنهاد می‌کند.
اگر با برنامه‌نویسی اسمبلی میکروکنترلر آشنایی داشته باشید، برنامه‌نویسی برای enCoRo  نیز مشابه همان است. اما اگر با برنامه‌نویسی در بیسیک و C آشنا هستید، باید بدانید که در برنامه‌نویسی کدهای اسمبلی بسیاری از عملگرهای زبانهای سطح بالا موجود نیست در اینجا دیگر حلقه‌های While یا ‌for یا انواع مختلف متغیرها وجود ندارد. اما برای تراشه‌‌ای مانند enCoRo که به منظور کارهای نمایشی و کنترلی غیر پیچیده طراحی شده است، استفاده از کدهای اسمبلی عملی است. برای برنامه‌های کوتاه، که به سرعت اجرا می‌شوند احتیاجی به خرید مفسر نیست.
اصول برنامه‌نویسی اسمبلی
برنامه‌نویسی اسمبلی شامل یک مجموعه از دستورات است که هر کدام مربوط به کدهای ماشینی هستند که تراشه از آنها پشتیبانی می‌کند. مثلاً دستور iord، که محل io را می‌خواند به کد h29 مربوط است. به جای به خاطر آوردن h 29، شما می‌توانید iord را بنویسید، و مترجم معادل سازی را برای شما انجام خواهد داد. دستور iord همچنین احتیاج به یک عملوند دارد که محل خواندن را مشخص کند. به عنوان مثال ۰۱h iord پورتی با آدرس h 10 را می‌خواند.
زبان برنامه‌نویسی اسمبلی همچنین می‌تواند شامل دایرکتیو  و توضیحات باشد. دایرکتیوها دستوراتی هستند که به جای اینکه مربوط به CPU باشند، مربوط به مترجم می‌باشند. دایرکتیوها شما را قادر می‌سازند که محلی از حافظه را مشخص کنید، متغیرهایی تعریف نمایید. در کل، نقشی که مترجم در کنار اجرای دستورات مشخص شده باید ایفا کند را نشان می‌دهند. یک نقطه ویرگول ( : )یا ممیز دوبل ( // ) یک عبارت توصیفی را مشخص می‌کنند که مترجم از آنها چشم‌پوشی می‌کند.
مترجمی که توسط سیپرس ارائه می‌شود، cyasm.exe قابل اجرا در پنجره داس  می‌باشد. سیپرس مرجع‌ها و راهنمای استفاده برای کاربرانی را تهیه کرده است که چگونگی استفاده از مترجم را شرح می‌دهد.
مترجم از دو مجموعه دستور مشابه برای CPU‌های سری A و سری‌B پشتیبانی می‌کند. تراشه‌های enCoRo از سری B هستند. تراشه‌های قدیمی‌تر سیپرس، مانند ۶۳۰۰۱، از سری A بودند و از همه دستورات بجز بعضی از آنها پشتیبانی می‌کنند.
کدهای مترجم
راهنمای کاربران دارای توضیحات کاملی در مورد کد اسمبلی و دایرکتیوهاست و در اینجا برخی از جزئیات آن تکرار می‌شود. جدول ۱-۸ خلاصه‌ای از کدها می‌باشد و جدول ۲-۸ خلاصه‌ای از دایرکتیوها را نشان می‌دهد. کدهای ماشین تراشه به ۳۷ دستور ترجمه شده است.
دانلود مقاله اصول برنامه نویسی اسمبلی Assembly language
فهرست مطالب
اصول برنامه‌نویسی اسمبلی
کدهای مترجم
ترجم Cyasm از ۳۷ دستور اسمبلی برای enCoRo پشتیبانی می‌کند
استفاده از مترجم
مترجم cyasm از ۱۳ دایرکتیو پشتیبانی می‌کند
.برنامه‌نویسی در C
مزیت‌های C
معماری تراشه
خصوصیات و محدودیت‌ها
درون تراشه
حافظه
اشاره‌گر پشته برنامه
اشاره‌گر پشته داده
 ارتباطهای USB
آدرس دستگاه
حالت‌ها
حالت‌هایی که با اندپوینت صفر در رجیستر حالت مربوطه استفاده می‌شوند
حالتهایی که توسط اندپوینت ۱ و ۲ استفاده می شوند. اندپوینت‌های ۱ و ۲ ترنزکشن‌های Setup را قبول نمی‌کنند
 کنترل و وضعیت اندپوینت
کنترل وضعیت USB
اصول راه‌انداز دستگاه
انواع استاندارد دستگاهها
دستگاههای شخصی
راه انداز دستگاه
مدهای کابر و هسته
مدل راه انداز Win32
 مدل های راه انداز در ویندوزهای مختلف
زبانهای برنامه نویسی
راه اندازهای لایه ای
لایه های راه انداز USB
 راه انداز کاربردی
راه اندازهای باس

تعداد صفحات : 46 | فرمت فایل : WORD

بلافاصله بعد از پرداخت لینک دانلود فعال می شود