آموزش نرم افزار Partition Magic

دانلود تحقیق و مقالات رشته کامپیوتر با عنوان دانلود آموزش نرم افزار Partition Magic در قالب ورد و قابل ویرایش و در ۳۵ صفحه گرد آوری شده است. در زیر به مختصری از آنچه شما در این فایل دریافت می کنید اشاره شده است.

آموزش نرم افزار Partition Magic

بخش اول
نرم افزار ۸٫۰ Magic Partition تولید شرکت Power Quest می باشد و یکی از قدرتمند ترین و مطمئن ترین نرم افزار ها و بهترین آنها برای پارتیشن بندی هارد دیسک می باشد . با این نرم افزار شما به راحتی می توانید حتی با وجود داشتن اطلاعات بر روی هارد دیسک و بدون از بین رفتن اطلاعات اقدام به ایجاد تغییرات در پارتیشن بندی هارد دیسک یا هارد دیسک های کامپیوتر خود از قبیل موارد زیر نمایید .
Create ؛ یا ساختن پارتیشن
Delete ؛ یا پاک کردن یک پارتیشن
Merge ؛ یا به هم چسباندن دو پارتیشن و یکی نمودن آنها
Resize ؛ یا اضافه یا کم نمودن ظرفیت پارتیشن
Split ؛ یا دو تیکه نمودن پارتیشن
convert file systems of partitions ؛ یا تبدیل سیستم فایل یا Fat یک پارتیشن به یک سیستم فایل .
بعلاوه با ایجاد پارتیشن های مختلف می تواند هارد دیسک شما را برای نصب سیستم های عامل مختلف آماده سازد تا شما بتوانید کامپیوتر خود را مولتی اوپراتینگ سیستم کنید .
این نرم افزار با ایجاد یک منوی Boot for Windows PQ به شما کمک می کند تا بتوانید از داخل ویندوزتان به یک سیستم عامل دیگر که بر روی یک پارتیشن دیگر نصب شده است Restart کنید ! و …
قبل از پرداختن به این نرم افزار و آشنایی با آن لازم است اندکی با ساختار هارد دیسک ها آشنا شوید .
هارد دیسک یا هارد درایو از اصلی ترین و سریع ترین راه های ذخیره سازی و دسترسی به اطلاعات و داده ها می باشد . امروزه همه کامپیوتر ها دارای درایو هارد برای ذخیره سازی اطلاعات و یا نصب سیستم های عامل می باشند .
هارد دیسک از چند بخش عمده ی ؛ صفحه های دیسک ، هد و بازوی نگهدارنده ی آن ، شاسی یا پایه و قاب اصلی ، چرخاننده هد ، کنترلر هارد و موتور چرخاننده هارد دیسک .به طور کلی نوشتن و یا خواندن اطلاعات با کمک و همکاری این مجموعه امکان پذیر می باشد ، ولی محل اصلی ذخیره سازی اطلاعات همان صفحات دایره ای شکل می باشند که بر روی هم و با اندکی فاصله چیده شده اند . این صفحه ها توسط موتور چرخاننده هارد دیسک با سرعت زیاد ( ۵۴۰۰ یا ۷۲۰۰ دور در دقیقه RPM ) می چرخند و امکان دستیابی به اطلاعات در نقاط مختلف صفحه را به کمک کنترلر هد ها به نوک های خواننده یا نویسنده اطلاعات می دهند .
هر یک از صفحات هارد شامل مؤلفه های زیر می باشد : تراک ها که عبارت است از یک دایره نازک کامل بر روی هر صفحه ، سکتور ها که به بخش کوچکی از تراک می گویند و سیلندر ها که به مجموعه تراک های هم قطر برروی هر صفحه می گویند .
با توجه به اینکه برای خواندن اطلاعات از روی دیسک که در حقیقت بر روی سکتور ها نوشته شده است و هر سکتور در داخل تراک ها قرار دارد و هارد دیسک باید یک یا چند دور کامل بزند و از طرفی در صورتی که اطلاعات بر روی هارد به صورت پراکنده وجود داشته باشد ( که در اغلب موارد به دلیل دفراگ نشدن هارد چنین است ) نیاز است که هد چندین و چند بار جابجا شده و هارد دیسک نیز به دور خود بچرخد . محدود نمودن این محوطه یا به بخش های کوچک تقسیم نمودن آن نه تنها دسترسی به اطلاعات را سریع تر می نماید بلکه از استهلاک سریع هارد دیسک نیز جلوگیری می کند ، بعلاوه موجبات طبقه بندی اطلاعات و نصب چندین سیستم عامل بر روی یک هارد دیسک را فراهم می کند .
برای راحتی تصور پارتیشن بندی هارد دیسک می توانید یک کیک تولد دایره ای شکل را مجسم کنید که آن رابا چاقو تکه تکه می کنید تا به هر کسی یک تکه از آن را بدهید . این عمل بر روی هارد دیسک توسط برنامه های پارتیشن بندی از جمله Magic Partition انجام می شود .

و………


فرمت فایل: WORD

تعداد صفحات: 35

پس از ثبت دکمه خرید و تکمیل فرم خرید به درگاه بانکی متصل خواهید شد که پس از پرداخت موفق بانکی و بازگشت به همین صفحه می توانید فایل مورد نظر خورد را دانلود کنید. در ضمن لینک فایل خریداری شده به ایمیل شما نیز ارسال خواهد شد. لینک دانلود فایل به مدت 48 ساعت فعال خواهد بود.


مطالب مرتبط