صفحه اصلی پرسش و پاسخ پشتیبانی تماس با ما
صفحه نخست  » فنی و مهندسی  »  آموزش فلش Flash

آموزش فلش Flash

دانلود مقاله آموزش فلش Flash مقاله نرم افزار فلش تحقیق نرم افزار فلش مقاله درباره نرم افزار فلش تحقیق درباره نرم افزار فلش مقاله در مورد نرم افزار فلش تحقیق در مورد نرم افزار فلش مقاله کاربرد نرم افزار فلش مقاله در مورد نرم افزار فلش پلیر مقاله درباره نرم افزار فلش مقاله درباره فلش مقاله در مورد برنامه فلش مقاله درباره برنامه فلش

Flash Tutorials Flash

 

موضوع : آموزش فلش Flash

دانلود مقاله آموزش فلش Flash محیط فلش ساده به نظر می‌آید. ممکن است قصد داشته باشید همین الان کار ترسیم و متحرک سازی را شروع کنید. اما احتمالاً فلش به آن صورتی که شما انتظار دارید عمل نمی‌کند

محیط فلش ساده به نظر می‌آید. ممکن است قصد داشته باشید همین الان کار ترسیم و متحرک سازی را شروع کنید. اما احتمالاً فلش به آن صورتی که شما انتظار دارید عمل نمی‌کند.
برای اینکه اولین قدمها را درست بردارید، بهتر است با مبانی آن آشنا شوید. فلش با برخی از نرم‌افزارها سازگار است و در مواردی با آنها تفاوت دارد.
نوار ابزار اصلی حاوی دکمه‌هایی برای توابع رایج موجود در منوهای ‌Fileو Edit می‌باشد. مثل Open، Save و Undo. می‌توانید عملاً کار هر دکمه را شناسایی کنید، به این صورت که نشانگر ماوس را روی دکمه‌ای قرار داده و منتظر بمانید تا راهنمای آن ابزار ظاهر شود. نوار ابزار وضعیت، وضعیت جاری صفحه کلید شما را نشان می‌دهد: مثل Caps Lock و Num Lock، همین. ( من معمولاً این نوار را غیر فعال می‌کنم تا فضای بیشتری را روی صفحه داشته باشیم).
 نوار ابزار کنترل کننده، شبیه به کنترل کننده روی دستگاه پخش ویدئو است. هنگام ساخت نمایش می‌توانید با استفاده از کنترل کننده، نمایش خود را اجرا، متوقف، جلو، عقب و یا از ابتدا شروع کنید. و بالاخره اینکه، وقتی به استفاده از میان‌برها عادت کنید، هرگز از این نوار ابزار استفاده نخواهید کرد.
نوارهای ابزار اصلی و کنترل کننده قابلیت حرکت دادن و قفل کردن را دارند. به این معنی که می‌توانید آنها را روی صفحه جابجا کنید یا به رابط فلش قفل کنید. بدین ترتیب می‌توانید فضای کاری خود را به دلخواه سازماندهی کنید. برای مثال از منوی ‌Window، گزینه Toolbars و سپس Controller را انتخاب کنید. نوار ابزار بر روی سایر اجزا صفحه ظاهر می‌شود. اگر کنترل کننده را به سمت خط زمانی در بالای Stage بکشید، می‌توانید آن را در آنجا قفل کنید. در واقع به رابط قفل می‌شود. برای اینکه آن را از آنجا خارج کنید، روی خط کنار دکمه توقف کلیک کرده و آن را بکشید. نوار ابزار راه‌انداز (Launcher)  را نمی‌توانید غیر فعال و یا حرکت دهید. این نوار بسیار مفید است که احتمالاً هیچگاه مایل به غیر فعال کردن آن نخواهید بود. این نوار که در پایین رابط فلش قرار دارد، امکان دسترسی سریع به اغلب کادرهای رایج را فراهم می‌کند. این موضوع را بعداً شرح می‌دهیم.
جعبه ابزار با انتخاب گزینه Tools از منوی Window، فعال یا غیر فعال می‌شود. مثل بیشتر نوارهای ابزار،  جعبه ابزار نیز قابلیت حرکت و قفل شدن را دارا می‌باشد. محل پیش فرض آن در سمت چپ صفحه می‌باشد، که در آنجا قفل شده است. از جعبه ابزار عمدتاً برای ترسیم بر روی Stage استفاده می‌شود. توجه کنید، جعبه ابزار به چند بخش تقسیم شده است که عبارتند از: Tools ( ابزار)، View(نما)، Color ( رنگ) وOptions (گزینه‌ها) (شکل۲).
 بخش Tools به شما امکان می‌دهد تا تصویر و متن ایجاد کنید ( توسط ابزار متن و ابزار خط). می‌توانید تصاویر را با ابزار پاک کن و ابزار سطل رنگ، اصلاح کنید. می‌توانید تصاویر را به آسانی توسط ابزار پیکان و دو ابزار زیر انتخاب و کمند، انتخاب کنید. قسمت Colors  به شما امکان می‌دهد تا رنگ ترسیمات را کنترل کنید. بالاخره قسمت Options شامل توابع اضافی برای ابزارهای خاص می‌باشد. بسته به ابزار انتخاب شده، گاهی ممکن است چیزی در این قسمت مشاهده نشود.

 

فهرست مطالب

مبانی فلش ۴

نوارهای ابزار (Tooibars)

خط زمانی (Timelien)

پنجره‌ها (Windows)

کادرها (Panels)

استفاده از کادر Fill برای اصلاح و بازبینی رنگها ۱۰

کادر Info 11

کتابخانه (Library)

ابزارهای ساخت (‌Creation Tools)

ترسیم خطوط ۱۴

ترسیم و تغییر خطوط ۱۵

رنگ آمیزی نواحی پرتو ۱۹

رنگ کردن نواحی توپر ۲۰

ترسیم و اصلاح شکلها با خطوط و نواحی توپر ۲۳

ترسیم و اصلاح شکلها ۲۴

بهره‌گیری از ابزار قلم (Pen Tool)

ایجاد متن ۲۸

ایجاد متن و دادن سبک به آن ۲۹

ابزارهای انتخاب ۳۲

ابزار قطره چکان (Dropper Tool)

انتخاب خصوصیات با ابزار قطره چکان ( Dropper Tool)

تغییر مقیاس و چرخش ۳۵

مقیاس گذاری و چرخش شکلهای رسم شده ۳۶

رنگها و شیب رنگها (Gradients)

ایجاد نمونه رنگهای یکدست (Soild) و شیب (Gradient)

ایجاد یک رنگ و نمونه سفارشی ۳۹

استفاده از کتابخانه برای بهره‌وری ۴۵

مفهوم کتابخانه ۴۵

نحوه ساخت و استفاده از سمبولها ۴۶

ایجاد یک سمبول با تبدیل موضوعات انتخاب شده ۴۶

ایجاد سمبول جدید از ابتدا ۵۰

سمبولها چگونه به شما کمک می کنند ۵۳

کاهش حجم فایل ۵۳

به حداقل رساندن کار ۵۴

استفاده از سمبلوهای کتابخانه ۵۵

قرار دادن نمونه سمبولها بر روی Stage 55

اصلاح نمونه‌های سمبول ۵۶

تغییر در مکان، مقیاس و چرخش نمونه‌ها ۵۶

آشنایی با متحرک سازی ۵۸

اجزا نمایش (Animation)

فریمها (Frames) و سرعت انتقال تصویر (Framerate)

سرعت انتقال تصویر و تعداد فرمیها ۶۲

سرعت انتقال تصویر در انواع نمایش (Animation)

فریمهای کلیدی (Keyframes ) و فریمهای کلیدی خالی (Blank Keyframes)

آشنایی با روش فریم به فریم ۶۶

ساخت نمایش فریم به فریم ۶۷

پیش نمایش یک نمایش (Animation) توسط Test Movie 69

(Motion Tween)

ایجاد یک بین گذاری حرکت (Motion Tween)

ایجاد یک بین گذاری ساده ۷۰

قلمرو فلش ۷۲

عمل چرخاندن در یک بین گذاری حرکت ۷۳

ایجاد بین گذاری شکل (Shape Tween)

ایجاد یک بین گذاری شکل ۷۵

پیروی از قواعد بین‌گذاری شکل (Shape Tween)

خطوط را با نواحی توپر ادغام نکنید ۷۷

لایه‌ها چگونه کار می‌کنند ۷۹

هدف واقعی لایه‌ها ۷۹

استفاده از دو لایه برای متحرک سازی دو دایره ۸۰

ما دو دایره ایجاد می کنیم که در طول صفحه حرکت کنند، البته یکی از آنها سریع تر حرکت خواهد کرد. ۸۰

خصوصیات لایه برای جلوه بصری ۸۷

لایه‌های راهنما (Guide Layers)

استفاده از لایه راهنما (Guide Layer ) برای تعریف ناحیه خارجی ۸۸

راهنمای حرکت (Motion Guides)

ایجاد نمایش یک توپ جهنده توسط راهنمای حرکت ۹۳


تعداد صفحات : 95 | فرمت فایل : WORD

بلافاصله بعد از پرداخت لینک دانلود فعال می شود