صفحه اصلی پرسش و پاسخ پشتیبانی تماس با ما
صفحه نخست  » علوم انسانی » اقتصاد  »  آشنایی مختصر با مفاهیم مالیات بر ارزش افزوده

آشنایی مختصر با مفاهیم مالیات بر ارزش افزوده

دانلود مقاله آشنایی مختصر با مفاهیم مالیات بر ارزش افزوده تحقیق آشنایی با مفاهیم مالیات بر ارزش افزوده آشنایی با قانون مالیات بر ارزش افزوده آشنایی مختصر با مفاهیم مالیات بر ارزش افزوده آشنایی با مالیات بر ارزش افزوده برای فعالان اقتصادی قانون مالیات بر ارزش افزوده تعریف مالیات بر ارزش افزوده تعریف مالیات بر ارزش افزوده در ایران

A brief introduction to the concepts of VAT

مقاله پیش رو بطور کامل و جامع به بررسی مقالات حسابداری مالیات بر درآمد(AFIT) می پردازد. در بخش نخست اشاره ای داریم به شناسایی چهار جنبه مشخص حسابداری مالیات بر درآمد و نگاه کوتاهی نیز به قوانین مرتبط با این حسابداری خواهیم داشت. سپس مقالات و مطالعات موجود در را بتفصیل بررسی نموده و پیشنهاداتی برای تحقیقات آتی داریم. در این مقاله ضمن تاکید بر سوالات موجود به حوزه هایی پرداخته ایم که مستلزم توجه تحقیقاتی بیشتری هستند و قطعاً آنالیز بیشتری می طلبند.

۱٫ مقدمه

      این مقاله به یکی از پیچیده ترین حوزه های گزارش مالی یعنی حسابداری درآمد بر مالیات(AFTI) می پردازد. AFIT فرایندی است که ۱٫ پرداخت های نقدی مالیات در آینده و استرداد حاصل معاملات جاری و قبلی بواسطه آن بعنوان دارایی ها و دیون مالیات معوق ثبت شده تا وضعیت مالی شرکت را بدرستی نشان دهد و ۲٫ بمنظور درست نشان دادن عملکرد مالی شرکت هزینه مالیات بر درآمد گزارش می شود. حسابداری مالیات بر درآمد و کاربردهایش در گزارش مالی و برنامه ریزی مالیاتی پیش از این هزاره چندان مورد توجه گروهها و جمع های روشنفکرانه نبود. در حالیکه در سال های اخیر توجه محققان حسابداری و محققان مالیاتی به حدی به حسابداری مالیات بر درآمد معطوف شده که AFIT به فعال ترین حوزه تحقیقات حسابداری در تنظیم(وضع) مالیات تبدیل شده است. تقریباً اکثر مطالعات انجام گرفته تجربی بوده اند که مفاد اطلاعات  نهایی حساب های مالی و نقش آن ها در مدیریت درآمدها را تست می کنند. بمنظور ارائه ساختاری جهت آگاهی از مقالاتی از این دست، به چرایی تفاوت AFIT با سایر موضوعات گزارش مالی پرداخته و اشاره ای گذرا به اصول اولیه حاکم بر گزارش حسابداری مالیات بر درآمد داریم و ضمن مرور مقالات موجود موارد مهم تر را مشخص نموده و سایر سوالات مورد نظر و مهم را شناسایی و به بررسی نقاط ضعف و فرصت های طبیعی تر می پردازیم. طبق اطلاعات ما مقاله پیش رو نخستین مقاله تحقیقاتی جامع درمورد حسابداری مالیات بر درآمدها است. هدف این مقاله علاوه بر معرفی محققان جدید به این رشته ترغیب محققان فعال جهت گسترش و توسعه مرزهای AFIT است. دستیابی به چنین مخاطبان گسترده ای چالش بزرگی محسوب می گردد. در بخش ۳ تعاریف بدیهی از قوانین حاکم بر حسابداری مالیات بر درآمدها را برای آن دسته از خوانندگان بی اطلاع یا آن دسته از خوانندگانی آورده ایم که اطلاعات کمی درمورد فرایند مالیات بر درآمد در صورتحساب های مالی شرکت ها دارند. در صورت تمایل و داشتن اطلاعات نیازی به خواندن این فصل نیست.

     بمنظور محدودکردن حیطه آنالیز، تحقیق  AFIT را به عنوان کاری تعریف می کنیم که کاربردهای انواع گزارش های مالی از جمله حساب های مالیات بر درآمد را ارزیابی می کند. مانند تست های نقش AFIT در مدیریت درآمدها و مفاد اطلاعاتی آن. از ذکر و اشاره به مقالاتی که سایر پدیده ها را نیز با حساب های مالیاتی آنالیز می کنند در این جا خودداری نمودیم. مثلاً میلز تفاوت های تاثیر حسابداری مالیات و حسابداری دفتری را بر تصمیمات حسابرسی سرویس درآمد داخلی(IRS) بررسی می کند. ضمن اینکه از بررسی تحقیقاتی که به رابطه بین تفاوت های حسابداری مالیات و ثبتی و هزینه سرمایه می پردازند نیز پرهیز نمودیم چون هرچند که تحقیقات مهم و جالبی هستند اما در عین حال بجای مطالعه و بررسی خود حسابداری مالیات بر درآمد به ارزیابی تاثیر آن می پردازند. هرچند که حدود تعیین شده اختیاری است اما همانند تمام مطالعات باید یکسری چهارچوب را در آنالیزمان رعایت کنیم. ضمن اینکه اشاره ای هم به مقالات مهم مرتبط به معاملات بین ملاحظات مالیاتی و گزارش مالی نکرده ایم.  هرچند که AFIT شامل ملاحظات برنامه ریزی مالیات می شود، اما موضوعات مرتبط با هماهنگی انتخاب مالیات و ثبت را نادیده گرفته و خوانندگان را به مقالات هانلون و هیتز من و شاکلفورد و شولین ارجاع می دهیم.

      مطالعات اخیر حسابداری مالیات بر درآمد علیرغم ارتباط با تحقیقات سنتی مالیات بر درآمد بمراتب بیشتر از تحقیق مالیاتی «شولز- ولفسون» شبیه تحقیقات اصلی حسابداری مالی هستند که کاملاً از اقتصاد و مالیه نشات می گیرند. با این حال تفاوت های قابل ملاحظه ای بین AFIT و سایر حوزه های گزارش مالی مشاهده می شود.

البته در قسمت بعدی به شرح تفصیلی این تفاوت ها خواهیم پرداخت، اما شرح مختصر آنها عبارتست از: نخست وضع مالیات برای تمام کمپانی ها آن را به فراگیرترین موضوعات گزارش مالی تبدیل نموده است. ثانیاً مقام مسئوول مالیات گذاری یکی از کاربران اطلاعات مالیاتی در پانویس ها محسوب می شود.از این رو حساب های مالیاتی اطلاعاتی  در اختیار طرف مخالف قرار می دهند. ثالثاً حساب های مالیاتی جایگزینی برای درآمد ارائه می دهند. و مورد آخر هزینه مالیاتی جزو فاکتورهای درآمد عملیاتی محسوب نمی شود. در واقع بخش هایی از هزینه مالیاتی زیر درآمد خالص در ایتم هایی مانند عملیات ناپیوسته و درآمد جامع دیگری گزارش می شوند. این ویژگی های متمایز حسابداری برای مالیات بر درآمدها به محققان این امکان را می دهد تا درک ما از گزارش مالی را بسمت و سویی توسعه دهند که با سایر حساب ها میسر نیست.

مقالات تحقیقاتی را به سه موضوع تقسیم نمودیم: مدیریت درآمدها، رابطه بین تفاوت های مالیت-ثبتی و ویژگی های درآمدها و قیمت گذاری بازار سرمایع اطلاعات در حساب های مالیاتی.مدیران بمنظور مدیریت درآمدها جهت تامین یا مخالفت با پیش بیینی تحلیلگران نه اهداف دیگری از قبیل تنظیم درآمدها، اجتناب از تلفات، یا تامین/مخالفت درآمدهای قبلی از حساب های مالیاتی استفاده می کنند.

 

۲٫ دلیل مطالعه و بررسی حسابداری مالیات بر درآمدها

 بخش اعظم مطالعات  حسابداری مالیات بر در آمدها به سوالات بررسی شده در حسابداری مالیاتی توجه دارند مانند مدیریت درآمدها و مندرجات نهایی صورت های مالی.از این رو اطلاعات حساب های مالیاتی تا چه اندازه جدید است؟ مورد خاص حساب های مالیاتی چیست؟ آیا این تحقیقات مورد توجه جوامع علمی است یا با اطلاعات و حساب های مختلف سوالات قبلی را دوباره بررسی می کنند؟


تعداد صفحات : 26 | فرمت فایل : WORD

بلافاصله بعد از پرداخت لینک دانلود فعال می شود