صفحه اصلی پرسش و پاسخ پشتیبانی تماس با ما
صفحه نخست  » فنی و مهندسی  »  آشنایی با شرکت ملی گاز ایران

آشنایی با شرکت ملی گاز ایران

دانلود مقاله آشنایی با شرکت ملی گاز ایران تحقیق معرفی شرکت ملی گاز ایران مقاله شرکت ملی گاز ایران اولویتهای تحقیقاتی شرکت ملی گاز ایران تاریخچه شرکت ملی گاز ایران تاریخچه شرکت ملی نفت ایران تحقیق شرکت ملی نفت ایران تحقیق و توسعه شرکت ملی گاز مقاله شرکت گاز مقاله در مورد شرکت گاز مقاله شرکت نفت مقالات شرکت ملی نفت مقاله در مورد شرکت نفت ایران

Introduction to the National Iranian Gas Company

بخشی از متن:
شرکت ملی گاز ایران با هدف متمرکز کردن کلیه امور مربوط به گاز در سال ١٣۴۴ تاسیس شد.
از نوشته‌های تاریخ نویسان کهن چنین برمی‌آید که ایرانیان در استفاده از گاز و دیگر مشتقات نفتی بر دیگر اقوام جهان پیشی داشته‌اند.
بعنوان مثال وجود بقایای آتشکده‌ها و معابد نظیر آتش جاودانی نزدیک کرکوک که به مشعل بخت‌النصر معروف بود، در نزدیکی یک مخزن گاز طبیعی قرارداشت.
همچنین بقایای معابد زرتشتیان در نزدیکی مسجد سلیمان و روایات تاریخی از آتش جاودانی آتشکده آذر گشسب در آذربایجان بجای مانده همگی گواه این مدعاست.
ایرانیان باستان بنا به اقتضای محیط مذهبی خویش آتش را گرامی می‌داشتند و در جهت پایدار بودن آن می‌کوشیدند در فلات مرکزی و جنوبی ایران و در مناطقی که جنگل‌های انبوه وجود داشت برای روشن نگهداشتن آتش مقدس از امکانات دیگری بجز چوب‌های جنگلی استفاده می‌بردند و طبیعت این مناطق باذخایر فراوان زیرزمینی خود این تلاش را آسان می‌نمود.
مناطق غرب، جنوب و جنوب غربی ایران، آنچنانکه اکنون می‌دانیم روی دریائی از نفت و مشتقات آن قرارداشتند و دارند. بعضی از این منابع در گذشته بدلیل عمق بسیار کمی که داشتند با فرسایش خاک و یا حرکت گسلها یا سایر عوامل طبیعی دیگر بصورت قطرات ناچیزی از دریای زیر زمینی به بیرون تراوش کرده و انسان متفکر را به بهره برداری از آن وادار مینمودند و در ایران باستان نیز چنین شد.

فهرست مطالب:
آشنایی با شرکت ملی گاز ایران
اهداف و ماموریت‌های شرکت ملی گاز ایران
مدیریت های شرکت ملی گاز
نمودار کلی شرکت مـــلی گاز ایران
شرکتهای گاز استانی
اهداف مهم شرکت ملی گاز ایران
جایگاه ایران در منابع گازی جهان


تعداد صفحات : 11 | فرمت فایل : WORD

بلافاصله بعد از پرداخت لینک دانلود فعال می شود